مدیرکل امور مجامع و شورای سازمان‌های شهرداری تهران از ادغام برخی شرکت‌هایی که مأموریت آن‌ها پایان یافته یا مأموریت دیگری ندارند، خبر داد.

شهرداري تهران

به گزارش همشهری آنلاین، هوشنگ عمرانی با بیان این مطلب گفت: در شرایط فعلی بازنگری در مأموریت‌های سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران و ساماندهی آن‌ها یک ضرورت است. بر همین اساس باید در مرحله نخست شرکت‌هایی که مأموریت آن‌ها پایان یافته یا مأموریت دیگری ندارند، ادغام شوند.

وی افزود: در شرایط فعلی بازنگری در مأموریت‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها و ساماندهی آن‌ها یک ضرورت است که شورای اسلامی شهر تهران این ضرورت را به درستی درک کرده است. بنابراین باید در مرحله نخست شرکت‌هایی که مأموریت آن‌ها پایان یافته و چنانچه مأموریت دیگری ندارند، ادغام شوند و یا در صورتی که به دلیل کاهش مأموریت‌های عمرانی، واحدهای پشتیبانی نیر با کاهش وظایف مواجه شوند، می‌توان مأموریت‌های آن‌ها را در هم ادغام و شخصیت‌های حقوقی مازاد را منحل کرد.

عمرانی در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران گفت: ‌اداره کل امور مجامع و شوراهای سازمان‌ها به عنوان بازوی اجرایی و نظارتی شهردار تهران در سازمان‌ها و شرکت‌ها وظیفه برگزاری مجامع، ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی، بررسی صورت‌های مالی حسابرسی شده، نظارت بر تهیه بودجه سالیانه، تدوین سیستم‌ها و روش‌های مالی و مدیریتی و تمامی اموری که شهردار تهران به عنوان رییس مجمع شرکت‌ها و شورای سازمان‌ها عهده‌دار است را به عهده دارد.

وی بیان داشت: هر ساله با پایان سال مالی، سازمان‌ها و شرکت‌ها چهار ماه فرصت دارند که عملکرد یکساله خود را در حوزه‌های مالی و مدیریت ارائه و از آن دفاع کرده و استراتژی و برنامه‌های آینده خود را ترسیم کنند.

عمرانی ادامه داد: هنگامی که یک شرکت ایجاد می‌شود باید هدف سودآوری و بازرگانی داشته باشد، با همین رویکرد است که از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که داری ظرفیت درآمدزایی هستند خواسته شده در کنار انجام مأموریت‌هایی که از سوی شهرداری تهران به آن‌ها محول می‌شود از دیگر بازارهای موجود در کشور برای کسب درآمد استفاده کرده و چنانچه محدودیت‌های قانونی از جمله اساسنامه و آیین‌نامه‌های ملاک عمل آن‌ها اجازه فعالیت خارج از شهرداری را نمی‌دهد، با کسب مجوز از شورای شهر این محدودیت‌ها در اساسنامه آن‌ها مرتفع شود. به این ترتیب از اتکای آن‌ها به بودجه شهرداری کاسته و شاهد خودکفایی سازمان‌ها و شرکت‌ها در حوزه‌های درآمدی خواهیم بود.

کد خبر 539222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha