رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: بیش‌از ۴ هزار قطعه انواع پرنده مهاجر برای استراحت و تغذیه در تالاب‌های این شهرستان فرود آمده اند و پیش‌بینی می‌شود این جمعیت در تالاب های فصلی و دائمی منطقه در این برهه تا ۲۵ درصد افزایش یابد.

پرندگان مهاجر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر محمدیان اظهارکرد: جمعیت پرندگان بومی «آبزی و کنار آبزی» طی آخرین آمارگیری‌ها از سوی اداره محیط زیست نقده، هرساله در حال افزایش است و امسال هم با پیش بینی‌های انجام شده، آمار جمعیت این پرندگان ۲۵ درصد افزایش یافته و به ۱۰ هزار قطعه می‌رسد.

وی اضافه کرد: این پرندگان شامل فلامینگو، تنجه، آنقوت، کشیم، چنگر، پلیکان، اردک مرمری، اردک سرسفید، اردک سرحنایی، کاکایی، پرستو دریایی و سایر گونه‌های آبزی و کنارآبزی هستند که برای استراحت و تغذیه وارد تالاب‌های این شهرستان شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده در خصوص دلایل اصلی افزایش تعداد پرندگان بومی این شهرستان و آذربایجان غربی بیان کرد: از مهم‌ترین عواملی که باعث رشد تخم گذاری این گونه‌ها در تالاب‌های نقده شده، می‌توان به امنیت زیست محیطی در تالاب‌ها و فعالیت گروه‌های مردم نهاد در راستای فرهنگ سازی اشاره کرد همچنین میزان بارندگی‌های اخیر نیز شرایط را برای جوجه آوری هر چه بیشتر فراهم کرده است.

محمدیان در خصوص مزیت‌های افزایش تعداد پرندگان بومی بیان کرد: هر چه تعداد آمار پرندگان آبزی و کنار آبزی افزایش یابد، شاهد رونق علمی، اقتصادی و توریستی در منطقه خواهیم بود.

وی افزود: بیش از ۴۰ گونه پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب‌های این شهرستان شناسایی شده‌اند که بیشتر شامل انواع مرغابی، فلامینگو، کشیم، چنگر، اگرت سفید، حواصیل خاکستری، لک‌لک سفید، عقاب تالابی و چوپ‌پا است.

کد خبر 539187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha