پانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١۴ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی‌مقام در حالی برگزار شد که همچنان فشار متهمان و انصارشان به دادگاه وجود دارد.

پانزدهمین دادگاه مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، پانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١۴ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی‌مقام در حالی برگزار شد که همچنان فشار متهمان و انصارشان به دادگاه وجود دارد. به گزارش میزان قاضی مسعودی‌مقام خطاب به متهم شمس‌آبادی گفت: از استان اصفهان مورد سفارش بودید تا بقیه جاها. آنچه متهم را از دادگاهی خارج می‌کند، دفاع حقوقی است و نه متوسل‌شدن به اموال دولت و نه متوسل‌شدن به اشخاص گوناگون، ما شما را سر بزنگاه زمانی که می‌خواستید از کشور خارج شوید، گرفتیم. رئیس دادگاه تأکید کرد: وکیل شما به‌صراحت اعلام کرد که حاضر به پرداخت هستیم. وکیل متهم شمس‌آبادی در ادامه منکر اظهارات خود به‌ منظور بازگرداندن وجوه شد.

قاضی مسعودی‌مقام اظهار کرد: برای شما متأسفم آقای وکیل که حاضری در دادگاه کذب بگویی و این خیلی برای یک وکیل دادگستری بد است که بارها به قاضی دادگاه مراجعه و برای پرداخت منافع حاصله صحبت کند و الان بگوید چنین حرفی نزدم. در این جلسه، قاضی مسعودی‌مقام خطاب به وکیل متهم حمزه‌لو گفت: پول‌ها را با سندسازی در امارات متحده عربی تحت عنوان دعاوی غیرواقعی و زدوبند هزینه کردید و در کشور آلمان حقوق می‌دهند به آدمی که یک ریال سودآوری ندارد؛ چرا به آقای طاهری‌نسب این میزان میلیون درهم می‌دهند؟

 وکیل متهم حمزه‌لو گفت: معتقدم همین که منابع بانکی ما از ارز غنی باشد، بهترین اتفاق برای اقتصاد است، اما بانک مرکزی و مصوبه هیئت وزیران برای این بوده که ضرورت به برگرداندن ارز نداشتند. قاضی مسعودی‌مقام عنوان کرد: اصلا چنین چیزی نیست. آقایان فکر می‌کنند صاحبان قدرت و پول مستثنا هستند.

لازم است بروند و از شرکت مستندات را بگیرند. رئیس دادگاه بیان کرد:  اکنون ما با بیش از ٢٥، ٢٦ هزار میلیارد و شاید بیشتر که وارد کشور نشده در زمان فعلی مواجهیم، ٢٠ میلیون دلار ٢٠ میلیون تومان نیست. ٣٦ میلیون دلار سال ٩٠ می‌تواند باعث سرمایه‌گذاری شود و چقدر مازاد برای آن ایجاد شده است. قاضی مسعودی‌مقام خاطرنشان کرد: دومیلیاردو ٩٠٠ میلیون تومان را یک معاون در جرم در سال ٩٠ می‌برد و در کانادا برای خود امکانات درست می‌کند. این افراد باید پاسخ این چیزها را بدهند.

رئیس دادگاه تأکید کرد: هرکس هر میزانی که وجه برده باشد باید برگرداند. اگر مشروع باشد کاری نداریم و تکلیف ما این است که سرمایه‌گذاری درست را تشویق کنیم. رئیس دادگاه در ادامه از متهم ابوالفضل شمس‌آبادی خواست تا در جایگاه قرار گیرد.

 قاضی مسعودی مقام 

رئیس دادگاه بیان کرد: نیما شهرستانی باید تعقیب مجدد شود و بحث ٢٥ و ٨٥ میلیون یورو است، بخشی شما مداخله دارید و بخشی نیما شهرستانی. متهم شمس‌آبادی گفت: در صفحه ١١٠ کیفرخواست به واریز وجوه دلاری اشاره شده است.هیچ حرفی درباره من و درمورد پرداخت‌های نیما شهرستانی وجود ندارد. قاضی گفت: دفاعیات شما باید حقوقی باشد، اینکه شرکت‌ها را تهدید کنید که این را بگویید و این را نگویید، درست نیست، درباره هیزل، مداخلات شما صددرصدی است و اینکه نیما شهرستانی تعقیب نشده مصالحی وجود داشته است.

قاضی مسعودی‌مقام خطاب به متهم شمس‌آبادی گفت: شما نماینده شرکت هیزل بودید و مستند در پرونده هست و به صرافی‌ها مراجعه داشتید و از داخل ارز خریداری کردید و در جهت تسویه‌حساب در هیزل و هم در ام‌ بی‌ وارتر هزینه کرده‌اید، برخی از بانک‌ها مقاومت می‌کردند که در هفته گذشته تمامی استعلامات کامل اخذ شد و حتی یک سنت هم اشتباه نیست، چراکه شما یک کارمند جزء بودید، اما از منافع حاصله صاحب املاک و کارخانه و بسیاری از موارد شدید و قسمت‌های زندگی شما از نظر مالی بررسی شده و اساسا این تفاوت‌ها حاصل شده است.

خود شما نیز به ما اعلام کردید که مبالغ را اعلام کنیم تا خسارات را واریز کنید. متهم شمس‌آبادی بیان کرد: من چنین حرفی را نزدم و هیچ‌وقت وکیل من چنین حرفی نزده است. رئیس دادگاه اظهار کرد: وکیل شما صراحتا اعلام کرده است و گفته چقدر ریال بابت خسارات واریز کنیم که گفتم یورویی را که میل کرده‌اید، باید بدهید.

قاضی مسعودی‌مقام تصریح کرد: در رابطه با شما ما توانستیم اسناد را پیدا کنیم و شما کسی بودید که با مراجعات به اشخاص خاص در جهت انحراف در تحقیقات و فرار از کشور بودید. شما از جمله آدم‌هایی بودید که متوجه شدیم دارید چه کار می‌کنید و چندین نفر را از دستگاه‌های مختلف معرفی کردید که ما آنها را راه ندادیم و اسامی آنها را اعلام کردیم. وی بیان کرد: از استان اصفهان مورد سفارش بودید تا بقیه جاها. قاضی مسعودی‌مقام اذعان کرد: آنچه متهم را از دادگاهی خارج می‌کند دفاع حقوقی است و نه متوسل‌شدن به اموال دولت و نه متوسل‌شدن به اشخاص گوناگون، ما شما را سر بزنگاه، زمانی که می‌خواستید از کشور خارج شوید، گرفتیم و حتی اگر می‌رفتی هم نمی‌توانستی بروی.

وکیل شما به‌صراحت اعلام کرد که حاضر به پرداخت هستیم. وکیل متهم شمس‌آبادی در ادامه منکر اظهارات خود به‌ منظور بازگرداندن وجوه شد. رئیس دادگاه بیان کرد: شاهد مثال شما شخص همکارتان است که در آنجا بودند و چند روز پیش به من اعلام کردند، بسیار کار زننده‌ای برای وکیل دادگستری است که به دروغ متوسل شود.

کد خبر 539150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha