دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
۰ نفر

توشیبا با انتقال باقیمانده سهام اقلیتش در کسب‌وکار کامپیوترهای شخصی‌اش به شرکت شارپ بی‌سروصدا از بازار لپ‌تاپ خارج شد.

Toshiba

به گزارش همشهری آنلاین  توشیبا دو سال پیش ۸۰.۱ درصد سهام کسب‌وکار کامپیوتر شخصی‌اش به شرکت شارپ به قیمت ۳۶ میلیون دلار  فروخت و شارپ نام این بخش را به «داینابوک» (Dynabook) تغییر نام داد.

شاپ حقش برای خریدن بقیه ۱۹.۱ درصد باقیمانده سهام را در ماه ژوئن اعمال کرد و توشیبا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این معامله کامل شده است.

توشیبا در این بیانیه اعلام کرد:‌ «در نتیجه این انتقال داینابوک کاملا به مالکیت شرکت شارپ درآمده است.»

توشیبا نخستین کامپیوتر شخصی‌اش را در سال ۱۹۸۵ تولید کرد:  توشیبا به این مدل به نام T1100 به خاطر باتری قابل‌شارژ داخلی‌اش، فلاپی‌ درایو ۳.۵ اینچی و حافظه 265K آن مباهات می‌کرد. مدیران توشیبا در آن هنگام درباره به بازار فرستادن کامپیوتر قابل‌حمل اطمینان خاطر نداشتند، اما در نهایت تن به این کار دادند و فروش T1100 را به قیمت ۲۰۰۰ دلار شروع کردند.

توشیبا در طول دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ از جمله تولیدکننده‌های عمده کامپیوتر شخصی بود، اما لپ‌تاپ‌های توشیبا با آمدن بازیگران بیشتر به این بازار و کمتر شدن ویژگی‌های منحصر به فرد آنها محبوبیت‌شان را از دست دادند. هنگامی که توشیبا سهامش را به شارپ فروخت، سهم این شرکت در بازار کامپیوترهای شخصی از میزان اوج فروش ۱۷.۷ میلیون کامپیوتر شخصی در سال ۲۰۱۱ به فروش حدود ۱.۴ میلیون کامپیوتر در سال ۲۰۱۷ رسیده بود.

کد خبر 539111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha