ماسک زدن در برخی از نقاط شلوغ پاریس ار روز دوشنبه ۲۰ مرداد تا حدی در واکنش به افزایش شدید در شمار عفونت‌های کووید-۱۹ اجباری شده است، اما برخی گردشگران درباره محل‌های اجرای این قواعد جدید سردرگم شده‌اند.

MONTMARTRE

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز فهرست مشروحی از بیش از ۱۰۰ منطقه در پاریس که ماسک زدن در آنها اجباری است، منتشر شده است که از جمله شامل محله مونمارتر با خیابان‌های باریکش و سواحل رودخانه سن می‌شود، اما مقاصد دیگر مشهور گردشگری مانند برج ایفل، شانزه لیزه و منطقه وسیع فروشگاهی «له آل» (بازار مرکزی مواد غذایی پاریس) از این قواعد مستثنی شده‌اند.

برخی گردشگران می‌گویند هنوز به درستی نمی‌دانند که در کدام منطقه پاریس باید ماسک بزنند و تابلویی هم در این مورد در خیابان‌ها نصب نشده است.

هر فردی ۱۱ ساله و بالاتر در صورتی که در مناطق اعلام‌شده بدون ماسک باشد باید جریمه‌ای ۱۳۵ یورویی (۱۵۹ دلاری) بپردازد.

مقامات شهردار پاریس از نقشه پیچیده مناطق با ماسک زدن الزامی که در وب‌سایت آن در دسترس است، دفاع می‌کنند و می‌گویند این نقشه «در حال تغییر بود» و بر اساس معیارهایی مانند توانایی مردم در یک فضای معین برای حفظ قواعد فاصله‌گیری اجتماعی است.

تعیین شده است و برای همین است که برخی خیابان‌ّها در بخش‌هایی ماسک زدن اجباری است و در بخش‌های دیگر نه.

فرانسه مانند کشورهای دیگر اروپا اخیرا شاهد اوج‌گیری دوباره موارد جدید عفونت کووید-۱۹ بوده و نگرانی‌ها درباره موج دوم بیماری افزایش یافته است.

فرانسه جمعه قبل، ۲۲۸۸ مورد جدید بیماری و به طور میانگین در طول هفت روز هر روز ۱۴۸۶ مورد بیماری گزارش کرد که از اواخر ماه آوریل (اوائل اردیبهشت) تا به حال بی‌سابقه بوده است.

فرانسه از ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیر) ماسک زدن را در همه فضای دربسته اجباری کرده است.

شهرهای دیگر فرانسه مانند تولوژ، بیاریتز، مارسی و لیل نیز قبلا به مردم دستور داده بودند در مناطق شلوغ این شهرها ماسک بزنند.

کد خبر 539093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha