رسانه‌های هند روز دوشنبه به افتتاح حساب توئیتری آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران واکنش گسترده نشان داده و گزارش دادند که پیام‌ها با استقبال مخاطبان در هند روبه رو شده است.

حساب توئیتری هندی رهبر انقلاب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رسانه‌های هندی از جمله شبکه خبری "ان دی تی وی"، شبکه خبری "ویون نیوز"، نشریه‌های "تایمز او ایندیا"، "لایو مینت" و "هندوستان تایمز" روز دوشنبه با پرداختن به افتتاح حساب توئیتری رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان هندی گزارش دادند: این اولین بار است که (حضرت) آیتالله علی خامنه‌ای به زبان هندی پیام منتشر می‌کند. 

این رسانه‌ها گزارش دادند:  حساب رسمی توئیتری رهبر عالی ایران به زبان دوانگاری (هندی) نوشته شده است و شامل زندگی نامه ایشان نیز می‌شود. پیام‌های آیت الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران نیز به زبان دوانگاری (هندی) منتشر شده‌اند. 

این رسانه ها  افزودند؛ حساب رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تاکنون بیش از دو هزار دنبال کننده در توئیتری هندی به دست آورده است و تا زمان انتشار این اطلاعات دو پیام به زبان هندی منتشر شده است. رهبر عالی انقلاب اسلامی ایران همچنین دارای حساب‌های توئیتری دیگر به زبان‌های مختلف از جمله فارسی، عربی، اردو، فرانسوی، اسپانیایی، روسی و انگلیسی است. 

هند و ایران دارای روابط دو جانبه تاریخی هستند. روابط دو کشور پس از انقلاب اسلامی گسترش یافت. در چند سال گذشته، سفر نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، به ایران در خردادماه ۱۳۹۵ (اولین دیدار نخست‌وزیر هند از ایران در ۱۵ سال گذشته) و امضای تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار برای توسعه بندر «چابهار» و سرمایه‌گذاری برای احداث ریل آهن، توافق سه‌جانبه ایران، هند و افغانستان برای احداث کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی در چابهار به گسترش روابط کمک کرد. در اواخر بهمن ۱۳۹۶ حسن روحانی رییس جمهوری ایران به هندوستان سفر کرد. 

پروژه بندر چابهار یکی از مهمترین طرح‌های مشترک هند و ایران است که به گسترش روابط دو کشور کمک زیادی کرده است. بندر چابهار ایران به دلایل مختلف برای هند اهمیت زیادی دارد که مهم‌ترین آن موقعیت راهبردی بندر است. هند همزمان با ادامه اختلافات با کشورهای همسایه خود از جمله پاکستان و چین، تصمیم گرفت تا یک مسیر جدید برای دسترسی به کشورهای غرب و آسیای مرکزی ایجاد کند و منافع خود را در افغانستان محصور در خشکی گسترش دهد.

کد خبر 538990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha