مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

بیش از ۷۰ درصد جاده‌های شمال استان کرمان به سامانه‌های ثبت تخلف مجهز شده است.

جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، از سال ۱۳۹۰ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با راه‌اندازی مرکز مدیریت راه‌ها به نصب سامانه‌های ثبت تخلفات و سرعت در جاده اقدام کرد و در حال حاضر ۱۴۹ سامانه در سطح شریان‌های اصلی جاده‌ای استان (حوزه شمال) در حال فعالیت است.

در حال حاضر در بیش از ۷۰ درصد جاده‌های استان کرمان (محورهای شریانی) سامانه‌های ثبت تخلفات احداث شده که در حال استفاده هستند و در ۳۰ درصد باقیمانده هم طبق برنامه طی یک سال و نیم آینده تمام محورهای استان مجهز به سامانه ثبت تخلفات خواهند شد.

معاون فنی و نظارت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سامانه‌های ثبت تخلفات و سرعت می‌توانند تخلفات سرعت متوسط و لحظه‌ای، تخلفات سبقت و … را ثبت کنند که از زمان نصب این سامانه‌ها در جاده‌ها رشد قابل توجهی در ضریب ایمنی جاده‌ها را شاهد بودیم.

علی عبداللهی یادآور شد: با نصب این سامانه‌ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات در سطح جاده‌ها بودیم همچنین علاوه بر سامانه‌های ثبت تخلفات جاده‌ای برای حفظ روکش سطح جاده‌ها نیز سامانه‌های توزین در حال حرکت را نصب کردیم تا از هزینه‌های سرسام‌آور تجدید روکش جلوگیری کنیم.

وی افزود: استان کرمان به دلیل طولانی بودن راه‌ها و طول بزرگراه‌ها استان دوم کشور محسوب می‌شود و همین امر موجب شده که توجه ویژه‌ای به راه‌ها داشته باشید ضمن اینکه جزو سه استان اول هستیم که سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌ها نصب شده است.

عبداللهی اظهارکرد: سامانه‌های هوشمند به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت مرتباً در حال ارتقا هستند سامانه‌های ما به پردازش تصویر ارتقا پیدا کرده‌اند ضمن اینکه این سامانه‌ها با پیشرفت فناوری پیشرفته می‌شوند.

وی افزود: بر طبق پیش‌بینی طی یک سال و نیم آینده قرار است ۲ هزار سامانه در سطح جاده‌های کشور نصب شود و به نظر می‌رسد ۳۰ درصد باقیمانده از جاده‌های استان هم تکمیل و تجهیز شود.

عبداللهی گفت: اولویت سازمان مسیرهای شریانی استان است و پس از آن شاید وارد مسیرهای فرعی مهم هم در رابطه با نصب سیستم‌های هوشمند بشویم.

کد خبر 538961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha