وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه آموزش به دانش‌آموزانی که به نرم افزار «شاد» (شبکه اجتماعی دانش‌آموزان) دسترسی ندارند، گفت: آموزش و پرورش در قبال دانش‌آموزانی که به شاد دسترسی ندارند، مسئول است.

شبکه شاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی درباره نحوه آموزش به دانش آموزانی که دسترسی به "شبکه شاد" ندارند، اظهار کرد: اطمینان می‌دهیم در سال تحصیلی جدید اگر دانش‌آموزی به شبکه شاد دسترسی داشت از این طریق و اگر نداشت هم به طرق دیگر آموزش را به او ارائه خواهیم داد.

وی تأکید کرد: آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری، از طریق تلویزیون و از طریق بسته‌های آموزشی به دانش آموزان خواهد بود.

حاجی میرزایی درباره ۳ میلیون دانش‌آموزی که امکان دسترسی به شاد ندارند، گفت: تلاش داریم با تفاهم با نهادهای خیریه امکاناتی برای دانش‌آموزانی که به شاد دسترسی ندارند، ارائه کنیم. اجازه نخواهیم داد کرونا موجب ترک تحصیل دانش‌آموزان شود.

«شاد» یا همان شبکه اجتماعی دانش آموزی، سامانه ای است که پس از شیوع بحران کرونا در کشور، توسط وزارت آموزش و پرورش و با همکاری وزارت ارتباطات راه اندازی شد تا دانش آموزان به صورت آنلاین آموزش های خود را ادامه دهند و از فضای درس و آموزش عقب نیفتند. اما این سامانه هیچ کارآمدی مناسبی برای مناطق محروم کشور نداشته است. چراکه بسیاری از دانش آموزان استان های محروم ازجمله سیستان و بلوچستان به اینترنت و گوشی تلفن همراه دسترسی ندارند تا بتوانند از مزایای شبکه شاد برخوردار شوند.

کد خبر 538926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha