پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۵ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

حسن حیدری: بازی با عراق را فراموش کنید و فردا شب[14 مهر] به تماشای بازی تیم فوتبال ایران و اردن بنشینید.

اردنی ها دوست دارند جام ال.جی را در خانه نگه دارند و تیم اصلی خود را نیز برای بازی عمان و پاکستان آماده نمایند.

شکست اردن در مقابل امارات در بازی های مقدماتی جام ملت های آسیا هضم شدنی نبود، آنها در مقابل عمان نیز با سه گل شکست خوردند و پاکستان تیره روز را شکست دادند.

اردن دوست دارد در گروه C بازی های مقدماتی به عنوان تیم دوم هم شده صعود کند. فوتبال اردن خیلی شبیه عمان و بحرین است.

آنها بازی فیزیکی را خوب می شناسند اما در اجرای کارهای تاکتیکی و خلاقیت های فردی دارای ضعف های عمده ای اند.

دو شکست در مقابل امارات و عمان برای آنها ناگوار بود و شاید تصاحب جام ال.جی و پیروزی در مقابل ایران بتواند به آنها روحیه تازه ای بدهد.

مجموعه بازیکنان اردن می توانند تیم محکم و قلدری را روانه میدان کنند، اما همیشه اشتباهات فردی این تیم را از رسیدن به مقام های بالاتر محروم ساخته است.

به عنوان نمونه محمد خمیس مدافع کارکشته اردنی ها با وجود داشتن فیزیک خوب و آمادگی جسمانی و قدرت دوندگی عالی هنوز نتوانسته یک مدافع مطمئن و قابل اطمینان باشد.

اردن دو دروازه بان آماده دارد. لوآیی ایماره و عامر صباح که هرکدام دارای ارزش های خوبی هستند. خالد الملاته،  فیصل سلیمان، حاتم عاقل و محمد خمیس چهار مدافع اردن هستند. رأفت اکبریه و حسن محمد نیز می توانند جزو مدافعان ثابت باشند. بهترین های اردن در خط میانی قرار دارند.

ابوعالیه، عامر خلیل، حسونه شاه قاسم و رأفت جابر که هر چهار بازیکن جزو سرآمدهای فوتبال اردن به حساب می آیند.

مؤید ابوکشیک و اناس ابوزبون نیز از هافبک های آماده اردن در بازی های اخیر بوده اند. دو فوروارد اول اردن، محمود شلبایه و بدران للشقران خواهند بود و احمد ابراهیم نیز ازجمله گلزنان اردن است.

اردن چهارشنبه آینده در پاکستان با این تیم رو به رو می شود و چهار روز بعد در امان با عمان حساس ترین بازی خود را انجام می دهد.

به همین دلیل در مقابل ایران فردا با تمام قوا به میدان می آید. باید دید کادر فنی تیم ملی کدام نفرات را بر آزمون های مورد نظر به میدان می فرستند.

شاید از این بازی بتوان سه و چهار بازیکن ذخیره خوب برای تیم به دست آورد. برای بازیکنانی که به اردن رفته اند، انگیزه لازم وجود دارد تا توانمندی خود را به مربیان تیم ملی نشان دهند.

کد خبر 5389

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز