با هدف مدیریت بحران و تقویت تعاملات‌کاری بین شهرداری منطقه ۱۳و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، چندین طرح در سیزدهمین تکه پایتخت اجرا می‌شود.

تقویت

همشهری آنلاین_ پروانه بهرام‌نژاد: در آخرین دیداری که «مرتضی‌رحمان‌زاده» شهردار منطقه۱۳ و «رضا کرمی‌محمدی» مدیر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران و جمعی از مسئولان شهری داشتند، ضمن بازدید از پروژه‌های قطب گردشگری شرق تهران و اسکان اضطراری منطقه، بر لزوم افزایش همکاری میان این دو نهاد تأکید شد. 
سیزدهمین تکه پایتخت به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، از ظرفیت خوبی برای امدادرسانی در مواقع بحران مثل زلزله و سیل و... برخوردار است. از این‌رو شهردار منطقه۱۳ در این دیدار که در دو بخش برگزار شد، ضمن تأکید بر ظرفیت‌های این منطقه ادامه داد: «این منطقه با تمام پتانسیل‌ها و امکانات، آماده انجام مأموریت‌ها و دستورالعمل‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برای پیشگیری، کاهش خطرپذیری و افزایش تاب‌آوری و همچنین آمادگی و مقابله با بحران‌های احتمالی است.» او ادامه داد: «این میان ساخت راه‌بند خروج اضطراری در بزرگراه‌های شهید یاسینی و شهید زین‌الدین برای مواقع بحران در این محدوده از شهر ضروری است.» از این‌رو در این جلسه با هماهنگی‌های انجام شده، پیگیری اتصال پایگاه ویژه بحران منطقه به شبکه شهرداری تهران و ساخت راه‌بند خروج اضطراری در بزرگراه‌های شهید یاسینی و شهید زین‌الدین و ساخت مخزن آب اضطراری در منطقه در دستور کار پیگیری و حمایت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران قرار گرفت.»

  •  طرح‌های پیشگیرانه

در بخش جنبی این دیدار تعدادی از پروژه‌های مدیریت بحران، بوستان جنگلی سرخه‌حصار و محل اسکان‌های اضطراری منطقه۱۳بازدید شد که «رضا کرمی‌محمدی» رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ضمن تشکر از اقدامات شهرداری منطقه ۱۳ در زمینه پیگیری ساخت پایگاه مدیریت بحران ناحیه یک، همچنین ساخت مجموعه اسکان اضطراری در بوستان جنگلی سرخه‌حصار و چندین پروژه مرتبط دیگر، خواستار همکاری بیشتر میان سازمان و منطقه شد. اکنون طرح‌های بزرگ و کوچکی در زمینه مدیریت بحران در این منطقه درحال اجرا است که ساخت سوله بحران در محدوده شهرداری ناحیه یک، یکی از آنها است. «رضا جوان» معاون فنی و عمرانی شهردار منطقه ۱۳دراین‌باره گفت: «ناحیه یک منطقه ۱۳ سوله بحران ندارد که با پیگیری شهردار منطقه، تملک سوله بحران به اتمام رسیده و سال گذشته ما آن را برای سازمان مشاور برای انجام طراحی، ارسال کردیم و اخیراً با پیگیری‌ها نقشه‌های سوله را تهیه کرده‌ایم. زمین تملک و طراحی سوله انجام شده و به‌زودی وارد فاز ساخت می‌شود.»

  •  ساخت مخزن آب اضطراری

مخازن ذخیره آب اضطراری برای بهره‌مندی در مواقع بحران یکی از طرح‌های درحال ساخت و اجرا در گوشه و کنار پایتخت است که سیزدهمین تکه پایتخت نیز از آن مستثنا نبوده و اکنون مخزن ۱۰۰ هزار لیتری ذخیره آب اضطراری بوستان دوکوهه در بزرگراه شهید دوران، در حال انجام است. شهردار منطقه۱۳ دراین‌باره گفت: «با توجه به مشارکت ستاد بحران شهرداری منطقه ۱۳با سازمان آب منطقه‌ای تهران، مخزن ۱۰۰ هزار لیتری درحال اجراست که مطابق توافقات انجام شده، چندین مخزن دیگر نیز در نقاط مورد نیاز شهروندان ساخته خواهد شد. این مخازن در زمان زلزله ظرفیت تأمین آب آشامیدنی یک محله را به مدت ۷۲ ساعت دارد.» براساس آخرین اعلام دست‌اندرکاران، عملیات ساخت مخزن آب اضطراری بزرگراه شهید دوران رو به پایان است و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی افتتاح شود.

کد خبر 538844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha