مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با بیان اینکه مصرف آب در تبریز بسیار بالاست، گفت: مردم تبریز روزانه معادل ۴۸۰ میلیون بطری آب یک لیتری مصرف دارند.

مصرف آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علیرضا ایمانلو اظهار کرد: هر ثانیه ۵۷۰۰ لیتر آب در کلانشهر تبریز مصرف می‌شود و آب آشامیدنی تبریز در نقطه سربه‌سر قرار دارد. هر سال با رشد مصرف ۳ تا ۴ درصدی روبه‌رو می‌شدیم که همیشه این افزایش را تا ۱۲ درصد پیش‌بینی می‌کنیم. اما امسال با شیوع کرونا افزایش ۳۷ درصدی مصرف آب داشتیم که این افزایش بیش از اندازه منجر شد تا ظرفیت شبکه پاسخگوی این میزان رشد مصرف نبود. میزان افزایش مصرف آب در تابستان امسال نیز با رشد ۲۵ درصد روبه‌ رو شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شبکه آب مانند برق و گاز نیست که با یک کلید روشن و خاموش شود. باید مسیر و شرایط زیادی را پشت سر گذاشت تا آب را به خانه‌ها رساند. برای رسیدن آب به یک منطقه مانند ملازینال تبریز باید چند صد پله را بالا رفت. متاسفانه بیشتر آب مصرفی هدررفت است. زیرا می‌توان دوش نیم ساعته را در ۱۰ دقیقه انجام داد یا با آب آشامیدنی شست‌وشوی خودرو و فرش را انجام نداد.

شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در ۶۳ شهر و یک هزار و ۵۰۰ روستا  برای چهار میلیون نفر جمعیت ارائه خدمات می کند.

کد خبر 538698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha