معاون فرماندار اندیکا گفت: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع این شهرستان از کنترل نیروهای امدادی خارج شده و به مرکز استان تقاضای اعزام بالگرد آب‌پاش داده‌ایم.

آتش‌سوزی مراتع

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل  از ایرنا، عباس رضایی صالح بابری یکشنبه ۱۹ مرداد بیان کرد: سخت‌گذر بودن منطقه، گرمای هوا، خالی بودن منطقه از سکنه، پوشش غنی مراتع و مصدومیت یکی از نیروهای امدادی آتش را از کنترل نیروهای امدادی خارج کرده است. براساس آخرین هماهنگی با مسئولان استانی قرار است تا ساعتی دیگر بالگرد آب پاش به منطقه اعزام شود. حال مصدوم این آتش‌سوزی مساعد گزارش شده و بررسی علت و میزان خسارت این آتش‌سوزی نیز در حال انجام است. این آتش‌سوزی در منطقه شوایی، کفت‌هچه و چشمه‌زنون بعدازظهر روز جمعه گزارش شده و همچنان در حال پیشروی است.

از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰ فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های اندیکا رخ داده که متاسفانه نبود امکانات باعث شده خسارت‌های زیادی به مراتع و جنگل‌های این شهرستان وارد شود. در شهرستان اندیکا حدود ۱۵۰هزار هکتار جنگل وجود دارد که ۹۰درصد این درختان بلوط و گونه‌های درختی دیگر حدود ۱۰درصد از این جنگل‌ها را تشکیل می‌دهند.اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.

کد خبر 538669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha