طبق نظرسنجی‌های سازمان سنجش آموزش کشور ۸۵ و ۹۱ درصد داوطلبان شرکت‌کننده در کنکورهای دکتری و کارشناسی ارشد ۹۹ از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی رضایت داشتند.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کنکورهای سازمان سنجش آموزش کشور هر سال با یک نظرسنجی همراه است؛ نظرسنجی که معمولاً در سال‌های گذشته آمار رسمی از آن منتشر نمی‌شد. اما امسال سایه ویروس کرونا بر کشور و آزمون‌های سراسری سازمان سنجش آموزش کشور را بر آن داشت تا علاوه بر ایجاد رویه‌ای متفاوت در فرایند نظرسنجی از داوطلبان، نتایج آن را هم به اطلاع مخاطبان کنکوری و مسئولان برساند.

نظرسنجی‌های سازمان سنجش به این شکل بود که بعد از پایان هر کنکور، دو لینک برای داوطلبان عادی و استثنایی روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان فعال می‌شد و افرادی که در کنکور شرکت کرده بودند در صورت تمایل می‌توانستند این نظرسنجی را کامل کنند. سازمان سنجش امسال و از زمان برگزاری کنکور دکتری علاوه بر نظرسنجی اینترنتی، نظرسنجی پیامکی را هم فعال کرد.

هدف نظرسنجی پیامکی، اطلاع سازمان سنجش از میزان رضایت داوطلبان درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری صندلی‌ها و گزارش آن به مقام‌های حوزه بهداشت و سلامت کشور بود.

نظرسنجی کنکور دکتری

سازمان سنجش آموزش کشور در ۲ نظرسنجی انجام‌شده از داوطلبان کنکور دکتری اعلام کرد که در نظرسنجی اینترنتی ۸۰ درصد داوطلبان و در نظرسنجی پیامکی ۸۵ درصد شرکت‌کنندگان از اصول بهداشتی اجراشده در حوزه‌های برگزاری کنکور رضایت داشتند.

در این نظرسنجی، ۸۵.۱ درصد داوطلبان درباره اصول بهداشتی رعایت‌شده در حوزه آزمون ابراز رضایت کردند و ۱۴.۹ درصد راضی نبودند. ۸۰ درصد از داوطلبان فاصله اجتماعی را مطلوب دانستند و راضی بودند و ۸۹ درصد آنان نسبت به رعایت الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی ابراز رضایت داشتند.

در کنکور دکتری ۹۹ تعداد ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۱۵۰ هزار کارت ورود به جلسه دریافت کردند. آمار دقیق غایبان این آزمون بعد از پایان فرایند قرائت پاسخ‌نامه‌ها منتشر می‌شود. این آزمون روز پنج‌شنبه ۹ مرداد در ۶۰ شهرستان کشور برگزار شد و وزارت بهداشت به کلیت برگزاری این آزمون و اجرای پروتکل‌های بهداشتی نمره ۱۵ تا ۱۶ داد.

نظرسنجی کنکور کارشناسی ارشد

هم‌زمان با برگزاری دومین کنکور در بحبوحه کرونا برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد، سازمان سنجش بعد از پایان هر نوبت از آزمون، نظرسنجی پیامکی را برای داوطلبان فعال کرد که در ادامه به نظرسنجی کنکور نوبت صبح جمعه ۱۷ مرداد اشاره می‌شود.

کنکور کارشناسی ارشد با تعداد ۶۴۷ هزار و ۵۵۴ داوطلب، در ۸۰ شهر، ۲۳۶ حوزه اصلی و هزار و ۲۶۹ حوزه فرعی در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد برگزار شد. براساس آخرین اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج نظرسنجی اینترنتی و پیامکی برای داوطلبان تقریباً یکسان بوده است.

در این نظرسنجی، ۹۱ درصد داوطلبان از رعایت شدن اصول بهداشتی در حوزه، ۸۷.۵ درصد از رعایت فاصله صندلی‌ها و ۹۳ هم از رعایت الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی رضایت داشتند.

کنکور سراسری هم در روزهای ۲۹، ۳۰، ۳۱ مرداد و اول شهریور در سه هزار حوزه برگزار می‌شود که به گفته ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور برای این آزمون پروتکل‌های بهداشتی متفاوت‌تری نسبت به آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است، چراکه علاوه بر جمعیت بیش از یک میلیون نفری، این سازمان با ازدحام خانواده‌ها در حوزه‌های برگزاری کنکور نیز مواجه خواهد بود.

کد خبر 538619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha