یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه برای برپایی نمایشگاه استانی کتاب به صورت مجازی در سال ۹۹ اعلام آمادگی کردیم، گفت: سه تاریخ در ماه‌های مهر و آبان برای برگزاری این رویداد فرهنگی پیشنهاد شده است.

كتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبیدالله رستمی اظهار کرد: همه برنامه‌ها به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفتند و اجرای بسیاری از آنها لغو و تعدادی هم به فضای مجازی کشانده شده است.

وی یکی از برنامه‌های شاخص فرهنگی استان را برپایی نمایشگاه استانی کتاب خواند و اضافه کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان  سال گذشته بیش از ۷۰، ۸۰ هزار نفر  بازدید کننده داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید براینکه سلامت مردم در اولویت همه برنامه‌های مسئولان قرار دارد، گفت: امسال در راستای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از برنامه‌هایی که موجب اجتماع مردم می‌شود، برای برپایی نمایشگاه کتاب در فضای مجازی اعلام آمادگی کردیم.

رستمی با اشاره به اینکه ساز و کار برپایی نمایشگاه کتاب به صورت مجازی به‌طور مشترک برای تمام استان‌ها تعیین می‌شود، یادآور شد: از مهر تا آبان سه تاریخ برای برپایی این نمایشگاه به تهران پیشنهاد دادیم.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه به منظور حمایت از ناشران و کتابفروشان برپا می‌شود و بن خرید کتاب هم مانند سال‌های گذشته در اختیار خریداران قرار داده خواهد شد.

نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان روز چهارشنبه دهم مهرماه سال ۹۸ گشایش یافت، ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه ۸۰ هزار و ۸۳۷ عنوان کتاب را به نمایش گذاشتند و کتاب‌های آن با ۳۰ درصد تخفیف به علاقمندان عرضه شد.

۲۰ درصد از این تخفیف‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب تخفیف بن کارت خرید تامین اعتبار و ۱۰ درصد نیز از سوی ناشران به علاقه‌مندان ارائه شد.

۱۷۹ مورد از ۳۷۹ ناشر حاضر در این نمایشگاه به صورت مستقل، ۱۴۷ مورد به صورت نمایندگی، ۱۱ مورد داخل استان، ۴۲ مورد ناشران بین المللی و هشت مورد نیز فروشگاه کتاب کردستان بودند.

ناشران داخلی ۷۱ هزار و ۴۶۵ عنوان از ۸۰ هزار و ۸۳۷ عنوان کتاب را در این نمایشگاه ارائه کردند و تعداد عناوین ناشران خارجی نیز ۹ هزار و ۳۷۲ مورد بود.

کد خبر 538554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha