مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از خیزش گرد و خاک در ۲ استان و افزایش دما در تهران خبر داد.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: طی ۳ روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس در بعضی ساعات رگبار، رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بارش امروز (۱۹ مرداد) در جنوب شرق سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد، اظهار کرد: طی این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۰ و ۲۱ مرداد) نیز در غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده دور از انتظار نیست، گفت: از اواخر روز سه‌شنبه تا آخر هفته در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود.

به گفته ضیاییان، طی ۳ روز آینده دریای عمان و طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ مرداد) تنگه هرمز و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۰ و ۲۱ مرداد) خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی ۳ روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود و روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۹ و ۲۰ مرداد) وزش باد در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد و احتمال رخداد گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۰ مرداد) صاف، گاهی همراه با وزش باد و به تدریج افزایش دما با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۲۱ مرداد) نیز صاف و در بعضی ساعات همراه با وزش باد با حداقل دما ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 538548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha