یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه از مرگ نزدیک به ۲ هزار قطعه ماهی در تالاب میرعزیزی کوزران به دلیل کم‌آبی خبر داد.

مرگ ماهی‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد حسین فلاحتی  اظهار کرد: طی روزهای گذشته گزارشی از تلفات آبزیان در تالاب روستای میرعزیزی کوزران داشتیم که نیروهای محیط زیست بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: با بررسی که درخصوص علت تلفات این آبزیان داشتیم، مشخص شد کم آب شدن تالاب عامل اصلی مرگ و میر آنها بوده که این کم آب شدن از یک سو به دلیل کاهش بارندگی‌های امسال و از سوی دیگر به دلیل استفاده از پمپ‌های غیرمجاز کشاورزی برای برداشت آب از این تالاب بوده است.

رئیس اداره محیط زیست مرکز استان کرمانشاه گفت: زمانی که نیروهای محیط زیست به محدوده تالاب رسیدند پمپ‌ها جمع شده بود، اما توانستیم چند مورد از آنها را شناسایی کنیم و پیگیری‌های قضایی نیز در این زمینه آغاز شده است.

فلاحتی تاکید کرد: از سوی دیگر از زمانی که روند کم آب شدن تالاب آغاز شده، برخی از مردم منطقه به جای اینکه محیط زیست را در جریان بگذارند به درون تالاب هجوم برده و اقدام به زنده‌گیری ماهی کردند که این موضوع نیز به گل آلود شدن آب تالاب و خفگی ماهی‌ها دامن زده است.

وی با بیان اینکه برآورد تعداد دقیق آبزیان تلفات شده در حال انجام است، یادآور شد: آنچه که پیش‌بینی کردیم تلفات نزدیک به دو هزار ماهی است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه بیان کرد: با برخوردی که با پمپ های غیرمجاز انجام شد اکنون وضعیت آب تالاب مناسب است و دیگر گزارشی از مرگ و میر آبزیان نداریم. به علاوه نیروهای میحط زیست هر روز از وضعیت تالاب بازدید انجام می‌دهند.

کد خبر 538534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha