رئیس اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از تکمیل و آبگیری ۳۳ طرح آبخیزداری در شهرستان‌های این استان در نیمه دوم سال ۹۹ خبر داد.

آبخیزداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ذولفقار احمدی‌فر  اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث و تکمیل این طرح‌های سازه خاکی و سنگ ملاتی را ۱۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و  گفت: در سال زراعی جاری ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های خاکی و سنگی ملاتی ذخیره سازی و بخش عمده آن به سفره‌های زیرزمینی دشت‌های استان تزریق شد.  

به گفته وی، امسال یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون مترمکعب روان آب در استان به ثبت رسیده که از این میزان ۱۳ میلیون ۵۰۰ هزار و متر مکعب توسط سازه‌های خاکی و سنگ ملاتی ذخیره شده است.  

رئیس اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب روان‌آب در مخازن خاکی و سنگ ملاتی استان وجود دارد که تنها برای تغذیه سفره‌های زیر زمینی استفاده خواهد شد.

احمدی‌فر ا بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ سازه خاکی و ۲ هزار و ۶۰۰ سازه سنگ ملاتی در این استان وجود دارد، اضافه کرد: ۱۶ میلیون و ۸۱۵ هزار مترمکعب ظرفیت این مخازن است و با توجه به حجم بالای روان‌آب‌های ناشی از بارش باران، توجه به بحث آبخیزداری یک امر ضروری در استان است.

کد خبر 538517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha