فرماندار میشیگان هفته گذشته برای دیدار با نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ایالت دلاور سفر کرد تا گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب او به عنوان معاون جو بایدن پررنگ‌تر از گذشته شود.

گرچن ويتمر فرماندار ميشيگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، گرچن ویتمر یکی از دست‌کم ۱۰ گزینه‌ای است که بایدن برای جایگاه معاون رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد. از آنجا که نامزد حزب دموکرات پیش‌تر قول داده بود یک زن را به عنوان معاون خود انتخاب کند، به نظر می‌رسد او دارد برای معرفی گزینه نهایی به جمع‌بندی می‌رسد.

منابع خبری در جبهه انتخاباتی حزب دموکرات اعلام کرده‌اند خانم ویتمر هفته گذشته دیداری محرمانه و پنهانی در ایالت دلاور با بایدن داشته تا احتمالا درباره همکاری آینده در دولت ایالات متحده با هم رایزنی کنند. بررسی پیشینه پروازهای روز یکشنبه گذشته نشان می‌دهد یک هواپیمای چارتر ساعت ۵:۳۳ عصر فرودگاه لنسینگ را به مقصد فرودگاه ساحلی دلاور ترک کرده و ساعت ۱۱:۱۶ شب به مقصد بازگشته است.

اگر خبر سفر ویتمر به دلاور برای رایزنی با بایدن درست باشد، این نخستین دیدار شخصی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با یکی از گزینه‌های سمت معاون رئیس جمهوری آمریکاست. سناتورها کاملا هریس از کالیفرنیا و الیزابت وارن از ماساچوست، کارن باس نماینده کالیفرنیا در کنگره و سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما از دیگر گزینه‌های جدی این سمت هستند.

خانم گرچن ویتمر ۴۸ ساله چهل و نهمین فرماندار میشیگان است که از اول ژانویه ۲۰۱۹ این سمت را برای نخستین بار بر عهده گرفته است. ایالت میشیگان یکی از مهم‌ترین زمین‌های مبارزه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ است و نقشی کلیدی در پیروزی احتمالی دانلد ترامپ یا جو بایدن دارد. اگر بایدن برنده و ویتمر معاون او شود، نخستین زنی خواهد بود که در ایالات متحده معاون رئیس جمهوری می‌شود.

کد خبر 538350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha