شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

۸۰ دستگاه اتوبوس جدید شهری در استان اصفهان امروز شنبه ۱۸ مرداد همزمان با عید سعید غدیر خم با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهردار اصفهان با اشاره به ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر گفت: عدالت اجتماعی در توزیع این اتوبوس‌های جدید شهری در ۳۰ خط رعایت می‌شود.

قدرت‌الله نوروزی افزود: امروز از روزهای پر افتخار اصفهان است زیرا در این شرایط سخت با کمک دولت، استانداری اصفهان و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر قراردادهایی با شرکت خودروساز به منظور ساخت ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به امضا رسید.

وی اظهارکرد: این قرارداد به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال در قالب اوراق مشارکت برای اتوبوس شهری بود که با پیگیری‌های لازم صورت گرفت و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: امروز شاهد بهره‌برداری این تعداد اتوبوس هستیم که با استاندارد و امکانات لازم سرمایشی و گرمایشی مناسب در دسترس مردم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شهر اصفهان در مجموع یک هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دارد که قبل از بیماری کرونا ۹۶۰ دستگاه اتوبوس در خدمت شهروندان اصفهانی بود و در زمان حاضر ۷۵۰ دستگاه اتوبوس آن فعال است.

نوروزی ادامه داد: پیش از شیوع بیماری کرونا ۵۶۰ هزار مسافر با اتوبوس‌های شهری جابه جا می‌شدند ‌که امروز این تعداد به ۲۵۰ هزار مسافر در روز رسیده است.

وی بیان کرد: کل خطوط اتوبوسرانی شهری اصفهان ۲ هزار ۶۰۰ کیلومتر مربع است که در قالب ۳۰ خط اتوبوسرانی و از طریق ۲ هزار و ۵۰۰ ایستگاه شهری به مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

 در این مراسم دستور ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید همزمان با عید بزرگ غدیر به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان با حضور دکتر اسلامی، وزیر راه و شهرسازی صادر شد.

این تعداد اتوبوس شهری با هزینه‌ای بالغ بر ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان پیوسته است.

وزیر راه و شهرسازی  روز شنبه، ١٨ مرداد در پارک سوار صفه حضور یافته و از این اتوبوس‌ها بازدید کرد.

همچنین پارک سوار صفه با امکان سرویس دهی به معلولان در ۱۲ هزار متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر۵۰ میلیارد ریال رونمایی شد.

کد خبر 538346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha