فرمانده انتظامی مهاباد گفت: کلاهبرداران اینترنتی که با استفاده از فروش نرم‌افزارها ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، توسط ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در این شهرستان دستگیر شدند.

دستگيري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ برزو تجاری افزود: در پی شکایت چندین نفر از شهروندان مهابادی مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی آنها، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. پس از انجام یک سری عملیات سایبری و فنی تیم پلیس فتا موفق به شناسایی متهمانی شد که با ایجاد صفحات اینستاگرامی و تلگرامی مختلف، تبلیغاتی مبنی بر فروش نرم افزارهای مخرب با عناوین افزایش فالوور اینستاگرام و طراحی درگاه های بانکی جعلی در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر می‌کردند.

فرمانده انتظامی مهاباد بیان کرد: مالباختگان با خرید چنین نرم افزارهایی به درگاه جعلی و فیشینگ هدایت و در نهایت هنگام واریز مبلغی ناچیز، اطلاعات حساب بانکی را در اختیار می‌گرفتند. سرهنگ تجاری در ادامه با اشاره به اینکه کلاهبرداران با استفاده از اپلیکیشن پیام رسان های‌داخلی مختلف، به تراکنش‌های مختلف بانکی اقدام می‌کردند، گفت: در مجموع ۲ میلیارد ریال از ۸۰۰ کارت به این روش برداشت شده است.

فرماندهی انتظامی مهاباد با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند، از شهروندان خواست با توجه به افزایش برداشت های اینترنتی غیرمجاز و کلاهبرداری های سایبری به بانک‌های صادرکننده کارت مراجعه و نسبت به دریافت رمز یکبار مصرف اقدام کنند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع است.

کد خبر 538345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha