مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به وجود ۴ هزار کلاس درس دارای بخاری نفتی در استان کرمان گفت: این کلاس‌ها تا پایان سال ۹۹ به سیستم گرمایشی بخاری گازی مجهز می‌شوند.

كلاس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سیدمحمد واعظی‌نژاد در خصوص استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی در مدارس افزود: ۴ هزار کلاس درس در استان کرمان داریم که بخاری نفتی دارند که قرار است تا پایان سال ۹۹ به سیستم گرمایشی بخاری گازی تبدیل شوند با توجه به اینکه اعتبارات دیر ابلاغ شد از برنامه پیش‌بینی شده عقب هستیم.

وی اظهار کرد: در خصوص اعتبارات سیستم‌های گرمایشی این ۴ هزار کلاس حدود ۹۰ میلیارد اعتبار نیاز است و جزو استان‌هایی هستیم که این تعداد کلاس نفتی را دارد و قطعاً سازمان نوسازی نگاه ویژه‌ای به کرمان خواهد داشت. در خصوص استانداردسازی مدارس جنوب عمده احتیاج به سیستم‌های سرمایشی داریم زیرا در این مناطق کمتر از یک ماه به سیستم گرمایشی نیاز است بنابراین تصمیم گرفته شده از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی (اسپلیت) استفاده کنیم.

وی در خصوص مدارس سبز تاکید کرد: از سال ۹۸ رویکرد ما در طراحی مدارس به سمت مدرسه سبز بوده قطعاً در بسیاری از مدارس نمی‌توانیم رویکرد مدارس سبز را اجرا کنیم ضمن اینکه در طرح مدارس سبز جزو مدارس پیشرو در کشور بوده‌ایم و در حال حاضر چندین مدرسه را در دست ساخت داریم.

واعظی‌نژاد گفت: ما در دورافتاده‌ترین مناطق استان هم اگر مدرسه‌ای بسازیم سعی می‌کنیم که تا جایی که ممکن است طرح مدارس سبز را اجرا کنیم.

کد خبر 538341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha