مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر هیات‌های مذهبی بر برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با قوت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: هیات‌های مذهبی مراسم عزاداری را فقط در فضاهای باز و بوستان‌ها برگزار کنند.

محرم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولائی برحق با تاکید بر برگزاری با شکوه مراسم عزاداری افزود: مراسم محرم امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوت زیادی داشته اما از شکوه آن کم نخواهد شد.

وی با تأکید بر چگونگی فضای مراسم گفت: حتی الامکان سعی شود مراسم هیات در فضاهای باز، پارک‌ها، مدارس و فضاهای ورزشی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: اگر مراسم قرار است در یک فضای مسقف باشد ارتفاع سقف بلند و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده باشد.

وی افزود: برای برگزاری مراسم در فضای پارک‌ها پیش بینی‌ها و مکاتبات لازم با شهرداری‌ها انجام شده است.

ولائی برحق ضمن تأکید بر برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و فضا سازی شهری افزود: در صورت داشتن مجوز، هیچ مانعی در برگزاری ایستگاه‌های صلواتی توسط هیات‌هایمذهبی وجود ندارد.

همچنین هیات‌های مذهبی ایستگاه‌های صلواتی را با عنوان " «نواهای حسینی» و با فضاسازی صوتی و بصری دایر کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز با تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم محرم گفت: تمام هیات‌ها مراسـم خود را با قوت و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنند.

وی تاکید کرد که هیات‌ها تعداد جلسات مراسم خود را افزوده و زمان برگزاری آن را کاهش دهند که در این صورت تعداد عزاداران در جلسه کم شده و از لحاظ رعایت مسائل بهداشتی قابل کنترل خواهد شد.

کد خبر 538317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha