دوران قرنطینه کرونا برای «پالمرستون»، موش‌گیر ارشد وزارت خارجه بریتانیا بسیار خوش گذشته و او اکنون به فکر بازنشستگی افتاده است.

Palmerston

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، دوران قرنطینه کرونا برای پالمرستون آنقدر خوش گذشته است که این گربه تصمیم گرفته است امور بین‌المللی را به دیپلمات‌های انسانی واگذار کند و پس از چهار سال کار سخت برای بازنشستگی به حومه شهر برود.

پالمرستون بازنشستگی‌اش را در نامه‌ای  از جانب خودش خطاب به سیمون مک‌دونالد، معاون دائمی وزارت خارجه بریتانیا رسما اعلام کرد و در آن توضیج داد که می‌خواهد وقت بیشتری را «به دور از مرکز توجهات» بگذراند.

او در توئیتی نوشت: «من زندگی دور از خط مقدم را آرام‌تر، ساکت‌تر و آسان‌تر یافته‌ام.»

پالمرستون که نامش را از لرد پالمرستون، وزیر خارجه بریتانیا با طولانی‌ترین مدت خدمت، گرفته است، در آوریل ۲۰۱۶ به عنوان یک گربه نجات‌یافته وارد وزارت خارجه شد. او رفقای بسیاری داشت، گرچه روابط دیپلماتیکش با «لری»ِ گربه ساکن مقر نخست‌وزیری بریتانیا، در خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ، در نزدیکی وزارت خارجه خالی از تنش نبود. این دو گربه گاهی در خیابان در بیرون مقر نخست‌وزیری در حال جنگ با هم مشاهده شده بودند.

در نامه پالمرستون که با نام  @DiploMog’ در توئیتر فعالیت می‌کند، آمده است که دوران خدمتش نشان داد «حتی موجودات چهارپا و پشمالو هم نقش مهمی در اقدامات جهانی بریتانیا دارند.»

او نوشت: «من افتخار ملاقات با نمایندگانی از سراسر جهان را داشته‌ام و امیدوارم حداکثر تلاشم را را کرده باشم تا بهترین پادرمیانی‌ها یا پنجه‌درمیانی‌ها را در این تماس‌ها کرده باشم.»

همکاران پالمرستون می‌گویند دلشان برای او تنگ می‌شود.

جان بنجامین، رئیس آکادمی دیپلماتیک وزارت خارجه «دوران بازنشستگی بسیار شادمانی» را برای او آرزو کرد.

او در توئیتی نوشت «پالمرستون زمانی یک موش مرده اندکی جویده‌شده را نزدیک میز کار من در آکادمی رها کرده بود. البته در آن زمان ما از این کار خیلی خوشحال نشدیم.»

کد خبر 538245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    0 0
    چه بانمكه هر جا گربه باشه موش هم كمتره اين يعني سلامت جامعه