رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت:‌ شواهد و علائم نشان می‌دهد در روزهای پایانی تحریم قرار داریم و باید تاکید کنم که ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود.

محمود واعظی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمود واعظی شامگاه پنجشنبه در حاشیه آئین رسمی توقف ساخت و خروج پراید از خط تولید و رونمایی رسمی از محصول جدید گروه خودرو سازی سایپا و آغاز تولید انبوه دو محصول فیس لیفت ساینا و کوئیک، با تبریک ایام عید غدیر و روز خبرنگار، از تلاش‌ها و خدمات اصحاب رسانه بویژه در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: امروز کشور با شرایط تحریم بی سابقه‌ای مواجه است و صنعت خودروسازی اولین حوزه‌ای بود که تحریم شد، تا از این طریق ارزش افزوده و اشتغال در کشور از بین برود و اگرچه در مقاطعی به مشکل هم برخوردیم، اما مدیران و تلاشگران ما توانستند این شرایط را به خوبی اداره کنند و تحریم ها را کم اثر سازند.

وی با بیان اینکه باید به مردم قول بدهیم که با خروج پراید از خط تولید،‌ خودرویی با کیفیت بهتر و ایمنی بیشتر به آنان ارائه کنیم، گفت: ایران خودرو و سایپا باید همیشه در محصولات خود یک خودروی مردمی که قیمت آن برای طبقه متوسط به پایین قابل تحمل باشد، داشته باشند.

وی با بیان انکه باید تولید افزایش یابد تا بازار اشباع شود، اظهارداشت: الان بیشتر سود به جیب دلالان می‌رود و فشار روی خودروساز و قطعه‌ساز است؛ معتقدیم هم خودرو ساز و قطعه ساز باید سود ببرند و هم مصرف کننده دچار خسارت نشود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به ضرورت و اهمیت صادرات خودرو، تاکید کرد: تا زمانی که صنعت خودروسازی کشور، صادرکننده نباشد، کیفیت محصولات بالا نخواهد رفت و باید با استفاده از بازارهای منطقه و همسایه‌ها باید صادرات را رونق دهیم.

دکتر واعظی ادامه داد: با رفع تحریم‌ها ممکن است که واردات برای خودروساز و قطعه‌ساز سودآوری به همراه داشته باشد، اما مدیران نباید این دوره سخت را فراموش کنند و باید با تمام قوت، ساخت داخل را جلو ببرند و خودروسازان ما نباید هیچ‌وقت از خودرویی که می‌سازند راضی باشند و همیشه باید به فکر ارتقاء کیفیت آن باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان در تحریم ملت ایران به هچ یک از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود دست پیدا نکرده اند، افزود: امیدواریم در ماه‌های آینده شرایط تحریمی کشور تغییر کند زیرا هدف آن‌هایی که ما را تحریم کردند تسلیم شدن ایران در ۳ الی ۴ ماه بود، اما الان ۲.۵ سال گذشته است و ما در این مدت علاوه بر اینکه تسلیم نشدیم، اتکایمان به خودمان نیز افزایش یافته است.

واعظی با اشاره به اینکه زندگی مردم سخت شده، اما چیزی متوقف نشده است و تحریم‌کنندگان فقط ایجاد مزاحمت کردند، تصریح کرد: شواهد و علائم نشان می دهد در روزهای پایانی تحریم قرار داریم و باید تاکید کنم که ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود.

  • قالیباف: خبرهای خوبی در رابطه با سامان‌بخشی اقتصاد راه است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه با بیان اینکه خبرهای خوبی در زمینه سامان‌بخشی اقتصاد و بازارهای بورس، ارز و پولی در راه است، گفت: از هفته آینده پیش درآمد طرح‌های جدید اقتصادی به اطلاع مردم می‌رسد و تحولی در حوزه ثبات اقتصادی مشاهده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مهمترین اولویت‌های مجلس در حوزه‌های اقتصادی، گفت: "بسته اقتصاد مردمی" را به‌عنوان مهترین موضوع در دستور کار مجلس داشته و در این زمینه با قوای دیگر هماهنگی کامل داریم تا دست به دست به هم، مشکلات معیشتی را رفع کرده و ثبات اقتصادی به عنوان یک ضرورت جدی ایجاد شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه ایجاد ثبات اقتصادی در اولویت کاری مجلس قرار دارد، یادآور شد: طی هفته‌های اخیر چند طرح اقتصادی برای بهبود وضعیت معیشت مردم در مجلس به تصویب رسیده است.

وی بیان کرد: از آنجا که جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه با هماهنگی خوبی پیش می‌رود، لذا خبرهای خوبی در زمینه سامان‌بخشی اقتصاد و بازارهای بورس، ارز و پولی در راه است، همچنین از هفته آینده پیش درآمد طرح‌های جدید به اطلاع مردم می‌رسد و تحولی در حوزه ثبات اقتصادی مشاهده خواهد شد البته نباید توقع تحول هفتگی و ماهانه داشت اما اثر آن را در فصل‌های پیش رو خواهیم دید و مردم روند تغییر را در زندگی خود احساس می‌کنند.

کد خبر 538118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ع IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    55 4
    همش شعار.تا حالا ۱۰۰۰بارگفتید.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    75 9
    ماشاالله ماشاالله.چه استدلال و منطق عقلایی و نغز و بی بدیلی.بخدا ظلم شده در حق شماها.یه جاهایی باید بودید که هنوز اونجاهایی که لایقش هستید کشف نشده.
  • حسام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    45 10
    نیمی از مشکلات اقتصادی کشور تقصیر همین جناب واعظی و هم‌حزبی‌های ایشان در دولت است.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    5 23
    آهان حالا که مجلس برنامه ریخته نکنه مجبور به اجرای طرح های اقتصادی مجلس شدید و به خاطر همین بهانه تحریمیم تحریمیم دیگه جواب نمیده و مجبور شدی بگی تحریم ها رو به پایانه
  • ۱۲۳ IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    34 3
    تا چند ماه دیگر حتما منظورتون انتخابات امریکاست که بایدن برنده شه اومدیم که ترامپ باز به رییس جمهوری رسید اونوقت چی ؟قضیه شما قضیه بچه ای که درس نمیخونه و به امید اینکه امتحان بیفته یه روز دیگه زندگی میکنه . اقای مسول یه استدلال خوب بفرمایید که مردم خوشحال شه
  • جاهد IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    24 5
    باز هم شعار و حرف
  • یکی از ملت IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    25 5
    نباید گول بخوریم
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    31 0
    خدا کنه مشکلات مردم رفع بشه. خیلی درد آوره وقتی می بینی کسی با لباس مرتب سرشو کرده تو سطل زباله دنبال غذا می گرده
  • مهدی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    32 2
    میشه لطف کنی ب شعور ملت توهین نکنی آقااای واعظززی