سازمان فضایی روسیه "راس کاسموس"، تصویر ارسالی از یک ماهواره روسی از شهر بیروت، قبل و بعد از انفجار مهیب روز سه‌شنبه را منتشر کرده که در آن میزان گستردگی خسارات وارده به پایتخت لبنان به خوبی نشان داده شده است.

بیروت قبل و بعد از انفجار

به گزارش همشهری آنلاین، تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس» نوشت: شرکت «راس کاسموس» (سازمان فضایی روسیه) تصویری را که از یک ماهواره روسی گرفته شده منتشر کرده است که در آن بندر بیروت و اطراف آن قبل و بعد از انفجار مهیب روز سه‌شنبه ثبت شده است. این تصویر میزان تخریب این انفجار را به خوبی نشان می‌دهد.

بدین ترتیب، ماهواره روسی "کانوپوس-وی" (Kanopus-V) که برای سنجش محیط زمین در مدار قرار دارد، میزان گستردگی تخریب ساختمان‌های اطراف  بندر بیروت توسط موج انفجار در نتیجه این حادثه را ثبت کرده است. علاوه بر این، این تصویر حفره‌ای که در محل انفجار ایجاد شده را هم نشان می‌دهد که هم اکنون از آب پر شده است.

به گفته فرماندار پایتخت لبنان، حدود ۳۰۰ هزار نفر در نتیجه تخریب انفجار در بندر بیروت بی خانمان شده‌اند و خسارت ناشی از آن ممکن است تا ۱۵ میلیارد دلار هم برسد. انفجار روز سه‌ شنبه در بندر بیروت به قدرتی قدرتمند بود که در نتیجه آن ساختمان‌ها حتی در چندین کیلومتری از مرکز انفجار هم آسیب دیده و چندین ساختمان بزرگ در نزدیکی بندر فرو ریختند.

براساس آخرین اطلاعات، این انفجار تاکنون موجب کشته شدن ۱۳۵ نفر، ۸۰ نفر مفقودالاثر و بیش از ۴ هزار نفر زخمی شده است.

کد خبر 538087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha