امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با تعین ضرب‌الأجل برای اصلاحات سیاسی به مقامات لبنانی اعلام کرد که اگر تا ماه سپتامبر ( شهریور ) اصلاحات انجام نشود خودش مسئولیت این اصلاحات را بر عهده خواهد گرفت.

macrom

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا مکرون روز پنجشنبه ۱۶ مرداد برای بازدید از بیروت وارد لبنان شده بود، مکرون گفت: «اول سپتامبر (۱۱ شهریور)  باز می‌گردم و اگر تا آن موقع آنها از پس از این کار بر نیامدند، من مسئولیت اصلاحات سیاسی را خود بر عهده خواهم گرفت.»

رئیس جمهور فرانسه ضمن بازدید از مناطق آسیب دیده در بندر بیروت با مردم لبنان اعلام همبستگی و تاکید کرد که کمک‌ها در اختیار مردم خواهد بود و  در اختیار مفسدان قرار نمی گیرد و لبنان آزاد بار دیگر بر خواهد خاست.

او افزود: «لبنان نیازمند تغییر و ساختار سیاسی جدید است و پاریس ملزومات غذایی و بازسازی منازل و کمک های درمانی و پزشکی را در اختیار لبنان قرار خواهد داد.»

رئیس جمهوری فرانسه تصریح کرد که از عصر روز پنجشنبه ابتکار عمل سیاسی جدیدی آغاز خواهد شد و حکومت مفسدان به پایان رسیده و این انفجار شروع یک دوره جدید براساس اصلاحات و تغییر نظام و پایان دادن به گسست‌ها است.

وی اضافه کرد که کمک های بین‌المللی تحت نظارت سازمان ملل متحد و بطور مستقیم در اختیار مردم و سازمان‌های غیر دولتی قرار داده می‌شود.

مکرون در پاسخ به شعارهای مردم لبنان مبنی بر "انقلاب، انقلاب" گفت: «من به اینجا برای حمایت از نظام یا حکومت یا دولت خاصی نیامدم بلکه من اینجا برای حمایت از مردم لبنان هستم.»

عصر سه‌شنبه ۱۴ مرداد در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، ۱۳۷نفر کشته و بیش از ۴ هزار نفر زخمی شدند.

کد خبر 538068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    3 6
    آقای مکرون که در رفع مشکلات کشور فرانسه مانده است ادعای وی در مورد لبنان وبر عهده گرفتن اصلاحات ان کشور یک شو سیاسی وجوک سال ۲۰۲۰است ما ایرانیها ضرب المثلی دارم کل اگرطبیب بودی سرخود دوا میکردی