امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به عنوان نخستین رهبر خارجی که پس از انفجار عظیم بیروت وارد لبنان می‌شود، از مناطق ویران‌شده این شهر بازدید کرد.

Macron

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که روز پنجشنبه ۱۶ مرداد وارد بیروت پایتخت لبنان شد، حمایت فرانسه را از مردم لبنان اعلام کرد، اما گفت «غرق شدن» لبنان بحران‌زده ادامه خواهد یافت، مگر اینکه رهبران تن به اصلاحات دهند.

مکرون که از خیابان‌های ویران‌شده بیروت بازدید می‌کرد با گروه‌هایی از مردم روبرو شد که از او می‌خواستند به «رژیم» سیاستمدارانی فاسد که لبنان به مصیبت کشانده‌اند، پایان دهد.

مکرون قول داد که کمک‌های پزشکی و کمک‌ها دیگری بیشتری به لبنان بفرستد و در همین حال مردم در اطراف او شعار می‌دادند «انقلاب» و «مردم سقوط این رژیم را می‌خواهند.»

مکرون که نخستین رهبر خارجی است که پس از انفجار بیروت به آن شهر آمده است، گفت: «اینجا به تغییر سیاسی نیاز دارد. انفجار باید شروع دورانی جدید باشد.»

یک مرد لبنانی به مکرون گفت: «امیدواریم این کمک به مردم لبنان برسد نه رهبران فاسد»

یک جوان لبنانی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را در آغوش گرفته است که از محله جمایزه در بیروت که انفجار عظیم روز سه‌شنبه به  شدت به آن خسارت زده است، بازدید می‌کند.

کد خبر 538046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha