حمیدرضا افتخاری از تولید برنامه‌ای به نام «برکه نیلوفر» خبر داد که واقعه غدیر خم را بازسازی می‌کند و روز شنبه همزمان با عید سعید غدیر خم از رادیو نمایش پخش می‌شود.

غدیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حمیدرضا افتخاری مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیر رادیو نمایش درباره برنامه‌ای با هدف بازسازی واقعه غدیرخم گفت: همزمان با فرارسیدن عیدسعید غدیرخم ، ویژه برنامه "برکه نیلوفر" از رادیو نمایش پخش می‌شود. این برنامه را بابک صفی‌خانی نویسندگی و کارگردانی کرده و از زاویه‌ای کاملاً متفاوت به واقعه غدیرخم می‌پردازد؛ به گونه‌ای این واقعه را بازسازی رادیویی کرده است. 

این یک برنامه ترکیبی، نمایشی و تحلیلی است که نظر افراد مخالف با این واقعه را نیز مطرح می‌کند سپس با شواهد تاریخی و تکیه بر احادیث و آنچه که در آیات قرآن کریم وجود دارد، ثابت می‌کند که این اتفاق رخ داده و دقیقاً همان چیزی است که شیعیان می‌گویند. به تعبیر صفی‌خانی نویسنده و کارگردان این برنامه، "برکه نیلوفر" این سؤال را مطرح می‌کند که آیا آنچه که در حدیث معروف غدیرخم گفته شده، همان چیزی است که شیعیان می‌گویند یا نه و نهایتاً با تحلیل و بررسی به نتیجه‌ای می‌رسیم که با عقیده شیعیان در این خصوص موافق است.

برنامه رادیویی "برکه نیلوفر" به نویسندگی و کارگردانی بابک صفی‌خانی، تهیه‌کنندگی ریحانه یزدان‌دوست، اجرای معصومه عزیزمحمدی، صدابرداری علی حاجی‌نوروزی، افکتوری محمدرضا قبادی‌فر، کارشناسی حجت‌الاسلام محمدحسین اسفندیاری، دستیاری افشین ممیشی و با هنرمندی علی‌اصغر دریایی، حمید یزدانی ابیانه، محمد آقامحمدی و اکبر ملایی روز شنبه هجدهم مردادماه ، ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

کد خبر 537767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha