حفظ سلامتی و بالا بردن مقاومت و ایمنی بدن در مقابل بیماری «کووید ۱۹» یکی از دغدغه‌های مهم این روزهای کرونایی شهروندان است.

گیاه

موضوع تغذیه سالم و اینکه چه بخوریم تا سلامت و مصون از کرونا باشیم، نقل محافل است. به همین بهانه «نگار هاشمی» مسئول مرکز تحقیقات و آموزش و مشاوره فضای سبز تکه دهم پایتخت چند گیاه شفابخش دارویی مقاوم در برابر «کووید۱۹» را معرفی می‌کند که نقش مهمی در افزایش ضریب ایمنی بدن دارد. 

  • زنجبیل

پادشاه گیاهان مفید برای دستگاه گوارش زنجبیل است. این گیاه دارویی حالت تهوع و استفراغ را تسکین می‌دهد، معده را آرام می‌کند و ناراحتی‌های ناشی از گاز و نفخ را از بین می‌برد. زنجبیل برای رفع حالت تهوع بعد از جراحی و عوارض جانبی شیمی‌درمانی معجزه می‌کند. این گیاه خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدالتهابی دارد. ادویه زنجبیل مرهمی برای درمان سردردهای میگرنی، آرتریت‌ها و آسم است. 

  • دارچین

دارچین باعث ایجاد تعادل در قندخون می‌شود. همچنین از جهش ناگهانی و افزایش سریع قندخون بعد از غذا پیشگیری می‌کند. این امر حساسیت بدن را به انسولین بهبود می‌بخشد و ریسک فاکتورهای پیش‌دیابت را کاهش می‌دهد. ادویه دارچین برای معالجه سرطان مفید است و باعث کندی خونرسانی به تومورها می‌شود. 

  • فلفل قرمز 

فلفل قرمز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و باعث افزایش سلامت قلب می‌شود. همچنین فلفل قرمز به کاهش فشارخون کمک می‌کند. علاوه بر این خطر حمله قلبی را پایین می‌آورد و باعث رقیق شدن اخلاط می‌شود و عبور و مرور آنها را در طول ریه‌ها تسهیل می‌کند. 
 

کد خبر 537694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha