چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از فعال بودن ۹ مجتمع بین‌راهی در استان خبر داد و گفت: ۱۴ مجتمع دیگر هم در دست ساخت است.

مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین مالکی افزود: بر اساس استانداردهای موجود در هر ۳۰ کیلومتر از جاده باید یک مجتمع بین‌راهی احداث شود، اما این مهم در استان هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تقاضای بسیاری برای احداث مجتمع بین‌راهی در استان وجود و هم اینک ۱۷ تقاضا در دست بررسی و طی مراحل دریافت استعلام است، اما با موانعی در این خصوص  مواجه هستیم.

مالکی، توان مالی پایین متقاضیان را از عوامل کُندی پیشرفت اجرای مجتمع‌های بین راهی عنوان کرد و گفت: متقاضیان این  حوزه توان مالی بالایی برای اجرای طرح‌ها ندارند و خواستار دریافت تسهیلات هستند، در حالی که طرح‌هایی که سرمایه‌گذار آن بنیه مالی بالای نداشته باشد، کمتر به نتیجه مطلوب می‌رسد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، مشکل اجتماعی و معارضات را از دیگر موانع اجرای مجتمع‌های بین‌راهی برشمرد و گفت: این مشکل در برخی محورها به‌شدت سرمایه‌گذار را تحت فشار قرار می‌دهد و مانع اجرای طرح می‌شود.

مالکی، با اشاره به اینکه مناطق مناسبی که ظرفیت ایجاد مجتمع بین‌راهی در استان دارد، شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات متمرکز و مناسب، فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده‌ها و تمرکز آنها در یک مکان، کاهش میزان تصادفات جاده‌ای، افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها و ایجاد بستری مناسب برای اشتغالزایی از مهم‌ترین اهداف احداث مجتمع‌های بین‌راهی به شمار می‌رود.

کد خبر 537639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha