ملک ۲۰ هزار متری کانون ابوذر واقع در منطقه ۱۷ تهران که مدتی طولانی در اختیار ۳ ارگان و سازمان مختلف بود، در حال تخلیه از سوی این دستگاه‌ها قرار دارد.

اميرحسين شمس

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، کانون ابوذر که در قالب مجموعه فرهنگی و ورزشی در خیابان ابوذر (فلاح) تهران فعالیت می‌کرد سال‌ها از سوی چند دستگاه و وزارتخانه مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت؛ که البته برخی از بهره‌برداران دولتی این ملک، ادعای مالکیت بر آن را مطرح کرده‌ بودند.

در نهایت با پیگیری‌های حقوقی شهرداری تهران، سند تک برگ مالکیت شهرداری تهران بر ملک موسوم به کانون ابوذر به مساحت ۲۰ هزار متر مربع واقع در محدوده منطقه ۱۷ صادر شده است.

سید امیرحسین شمس مدیرکل حقوقی شهرداری تهران در این باره گفت: این ملک در طول مدت مدیدی در اختیار ۳ ارگان و سازمان مختلف بوده و از طرف همان سازمان‌ها تقاضای ابطال سند شهرداری تهران و صدور سند به نام ارگان‌های مذکور مطرح شد.

وی افزود: به دنبال شکایت یکی از وزارت‌خانه‌های متصرف، علیه شهرداری تهران در معاونت حقوقی ریاست جمهوری و با استناد به قانون نظارت در مصرف سهمیه فرهنگ از درآمد شهرداری‌ها مصوب سال ۱۳۳۴، جلسه‌ای در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد تا موضوع بصورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

شمس به پیگیری‌های شهرداری منطقه ۱۷ تهران در خصوص اخذ سند تک برگ این ملک اشاره کرد و گفت: با تلاش اداره حقوقی منطقه ۱۷، موفق به تثبیت مالکیت شهرداری تهران بر ملک کانون ابوذر و جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان شدیم.

کد خبر 537599
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha