رئیس پلیس راهور ناجا گفت: به مأموران گفته‌ایم خودروهایی که بالای یک میلیون تومان جریمه دارند، چه در شهر و چه در جاده‌ها، اگر خانواده در آنها حضور داشتند، توقیف نشوند.

جریمه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار کمال هادیانفر اظهار کرد: تاکید شده که توقیف خودروها در جاده‌ها به حداقل برسد.

وی به طرح تقسیط جرایم راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: این طرح به مناسبت دهه ولایت مجدد اجرا می‌شود و افرادی که بالای یک میلیون تومان جریمه دارند، می‌توانند به سایت راهور ۱۲۰ بروند و تا ۳۱ مرداد جرایم خود را تقسیط کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان کرد: ما برای تمام خودروهایی که بالای یک میلیون تومان خلافی دارند و تعدادشان هم یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه است، پیامک ارسال کرده و هشدار داده‌ایم که مبلغ جریمه‌شان بالای یک میلیون تومان است و باید آن را پرداخت کنند.

هادیانفر گفت: بر این اساس افراد بالای یک میلیون تومان جریمه که خودروهایشان در پارکینگ‌ها است، می‌توانند برای ترخیص خودروی خود از امکان پرداخت اقساطی جرایم استفاده کنند. این افراد باید درخواست خود را برای پرداخت اقساطی جرایم به پلیس ارائه کرده و پس از آن با ارائه برگ سبز خودرو متعهد شوند که طی یک سال جریمه خود را پرداخت کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا امکان پرداخت موردی جریمه از روی سایت برداشته شده است، گفت: همانطور که گفتید این امکان از قدیم بر روی سایت بوده و افراد می‌توانستند به صورت موردی و متناسب با موجودی شأن مبلغ جرایم را پرداخت کنند که به دلیل ویرایش‌هایی که بر روی سایت داشتیم برای مدتی این آیتم حذف شد.

سردار هادیانفر افزود: اما مجددا به طراحان سایت گفته‌ایم این امکان به سایت اضافه شود و افراد بتوانند به هر نحوی که بخواهند، جرایم خود را پرداخت کنند.

  • پرداخت جرایم با تأخیر روی سایت نشان داده می‌شود

سردار هادیان فر یادآور شد: در حال حاضر اکثر مأموران ما با استفاده از دست افزار و به شکل هوشمند اقدام به ثبت و جریمه تخلفات رانندگی می‌کنند اما در مواردی که قبض‌ها به شکل کاغذی صادر شده است، باید بگویم که حدود ۷۵ درصد این جرایم کاغذی از یک تا 5 روز طول می‌کشد تا روی سیستم ثبت شود.

وی گفت: به همین دلیل توصیه ما این است که شهروندان این قبض‌ها را پس از دریافت پیامک پرداخت کنند. اگر هم پیامکی دریافت نکردند قطعاً اطلاعاتشان در سامانه ما به درستی ثبت نشده و لازم است با مراجعه به پلیس راهور اطلاعات خود را اصلاح کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادمه داد: البته این موضوع را هم یادآور شوم که پرداخت جریمه‌ها به دلیل ضعیف بودن زیرساخت‌ها و داشتن برخی خلأها بر روی سایت راهور ۱۲۰ کمی با تأخیر بر روی سایت ثبت می‌شود و افراد بعد از پرداخت جریمه انتظار نداشته باشند مبلغ خلافی از مبلغ کل کسر شود و یا صفر شود، یکی دو روز بعد سایت را چک کنند و اگر آن زمان باز مبلغ پرداخت شده از مبلغ خلافی‌ها کم نشده بود به مراکز راهور مراجعه کنند.

سردار هادیانفر در پاسخ به این سوال هم که چرا جرایم رانندگی رُند نیستند، توضیح داد: مجلس دهم در روزهای آخر فعالیت خود به منظور کمک به بهزیستی ۲ درصد به مبلغ جریمه‌ها اضافه کرد که الان در برخی از جریمه‌ها رقم آن به طور مثال می‌شود ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان که آن 2500 تومان همان ۲ درصدی است که به حوزه بهزیستی اختصاص پیدا کرده تا از نظر مالی به این نهاد کمکی شده باشد.

کد خبر 537582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hamid SE ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 12
    جرایم رانندگی مثل مالیت میباشد نباید بخشیده یا تخفیف داده شود اتومبیل را نباید گرو وجه مالیات گرفت راننده در همه حالت مجرم است در صورت عدم پرداخت . مخارج دادگاه اخذ جریمه با بهره وکارمزد را باید اضافه کرد باید در حالت بعد سوع پیشینه منظور شود تا در موارد بعدی معلوم شود که این شخص پرونده سالمی ندارد( در حال حاظر با خواهش و تمنا جریمه وصول میشود)
  • طه IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    7 8
    درجرایم رانندگی هیچ هدفی برای تنبیه کردن راننده یا خدمتگذاری به مردم نیست بلکه هدف تامین بودجه دولت است به وضعیت جاده ها رسیدگی شود بهتراست تا تله برای جریمه کردن بذارید
  • مجید IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    13 0
    سلام و عرض ادب بنده خلافی بالای یک میلیون داشتم . همراه با خانواده بودم ( در خیابان ولیعصر تهران) . مامور راهکار با بدترین وضع ممکن ، ماشین را به پارکینگ ارجاع داد . لطفا در این وضعیت اقتصادی جامعه ، با مردم اینقدر قاطع و محکم برخورد نکنید .