چندی پیش ماجرای یک خاطره در کتاب خاطرات محسن رفیق دوست سر و صدای زیادی در رسانه‌ها ایجاد کرد.

محمود احمدی نژاد

به گزارش همشهری آنلاین، محسن رفیق‌دوست خاطره‌ای را به این شرح در کتاب خود نوشته است: «سفیر فلسطین ... با من رفیق است. آمد پیش من ... گفت فلانی، دیشب جلسه همه سفرا (ی خارجی مقیم ایران) بود و بحث انتخابات (۱۳۸۴) ایران شد، هر کس چیزی می‌گفت. یکی می‌گفت آقای هاشمی می‌شود، یکی می‌گفت قالیباف، یکی هم می‌گفت آقای لاریجانی... سفیر انگلیس سرش پایین بود چیزی نمی‌گفت. از سفیر انگلیس سوال کردیم شما چرا حرف نمی‌زنید؟ سرش را بلند کرد گفت «همه‌تان اشتباه می‌کنید، رییس‌جمهور ایران، شهردار تهران است.» گفتیم او که ثبت‌نام نکرده؟ گفت «خب ثبت‌نام می‌کند.» خواستم این خبر را به تو بدهم ... چند روز بعد قبل از اینکه مرحله دوم انجام شود، زواوی [سفیر فلسطین] آمد، گفت: دیشب جلسه تشکیل شد، قبل از اینکه وارد بحث شویم، به سفیر انگلیس گفتیم احمدی‌نژاد ثبت‌نام کرد و جزو دو نفر دور دوم شد، اما رای آقای هاشمی بیشتر است... گفت «همان که اول گفتم، رییس‌جمهور ایران، شهردار تهران است.» {بخشی از یادداشت عباس عبدی در روزنامه اعتماد}

واکنش وکیل احمدی‌نژاد

وکیل احمدی‌نژاد درباره مطالب منتشر شده در کتاب محسن رفیق‌دوست مبنی بر این‌که سفیر انگلیس رئیس‌جمهور شدن احمدی‌نژاد را پیش‌بینی کرده بود، گفت: اکاذیب منتشر شده از سوی آقای رفیق‌دوست به هر خواننده چنین القا می‌کند که انتخابات در ایران به طور کلی عاری از اصالت و صحت است.

 سید عادل حیدری وکیل محمود احمدی‌نژاد درباره مطالب منتشر شده در کتاب «محسن رفیق‌دوست» مبنی بر این‌که سفیر انگلیس رئیس‌جمهور شدن احمدی‌نژاد را پیش‌بینی کرده بود، گفت: اکاذیب منتشر شده از سوی آقای رفیق‌دوست به هر خواننده چنین القا می‌کند که انتخابات در ایران به طور کلی عاری از اصالت و صحت است. متاسفانه این اکاذیب توسط یک معاند نظام منتشر نشده بلکه از سوی آقای محسن رفیق‌دوست که خود را طرفدار مطلق نظام می‌داند، منتشر شده است.

وی با بیان این‌که این مطلب منتشر شده بیشتر از آن‌که تخطئه و تخریب آقای احمدی‌نژاد باشد، باعث بی‌آبرو کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: اولین برداشت از این اکاذیب برای هر خواننده این است که انتخابات ایران از سوی انگلیس مهندسی شده و از همه بدتر این‌که رئیس‌جمهور نظام اسلامی را انگلستان تعیین می‌کند.

وکیل احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که دروغ‌های انتشار یافته توسط آقای رفیق‌دوست تخطئه و تخریب نظام است، علیه ایشان اقامه دعوی کردیم تا در دستگاه قضایی کذب بودن عرایض‌شان اثبات و شائبه‌های احتمالی مذکور در مورد نظام انتخابات در ایران رفع شود و اگرنه افرادی که علیه آقای احمدی‌نژاد اکاذیب منتشر می‌کنند زیاد هستند و ایشان بزرگوارانه در مورد اکاذیبی که به ایشان منتسب می‌شود، سکوت کرده‌اند.

کد خبر 537501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha