استاد دانشکده بهداشت علوم پزشکی تهران به نکاتی اشاره کرد که داوطلبان کنکوری در صورت رعایت آن‌ها در روز برگزاری کنکور به کرونا مبتلا نخواهند شد.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود یونسیان استاد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید۱۹ درباره بایدها و نبایدهایی که داوطلبان کنکوری باید انجام دهند، گفت: برای پیشگیری از کرونا در روز برگزاری کنکور اجرای پروتکل‌های بهداشتی که ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ می‌کند الزامی است. من صرفا به عنوان یک کارشناس بهداشتی برخی نکات علمی را که بهتر است داوطلبان کنکور سراسری به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا مدنظر قرار دهند مطرح می‌کنم.

ضرورت استفاده از ماسک 

عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید۱۹ گفت: در طول ۳ تا ۴ ساعت آزمون داوطلبان باید از ماسک استفاده کنند و ماسک مورد استفاده از نظر سایز مناسب صورت فرد باشد، در برخی از موارد مشاهده شده است که کش ماسک‌ها شل بوده است و ماسک فرد به طور مداوم جابه‌جا می‌شود.

کنکوری‌ها از دستکش استفاده نکنند

استاد دانشکده بهداشت علوم پزشکی تهران افزود: داوطلبان در طول مدت آزمون از دستکش استفاده نکنند چراکه ویروس کرونا روی دستکش مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند، به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند که به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا دست‌ها مرتب شسته شوند، مشاهده شده است که افراد دستکش آلوده را به صورت خود می‌زنند و با این اقدام خطر ابتلا به کرونا افزایش پیدا می‌کند.

خطر تجمع والدین در اطراف حوزه‌های امتحانی

عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی در حوزه‌های امتحانی رعایت می‌شود احتمال انتقال بسیار کم است، اما باید توجه داشت که یکی از نگرانی‌ها تجمع والدین اطراف حوزه‌های امتحانی است. تجمع والدین در اطراف حوزه امتحانی می‌تواند خطرآفرین باشد و این تجمع‌ها نه تنها هیچ سودی برای داوطلبان ندارد بلکه موجب سوءاستفاده برخی مخالفان برگزاری کنکور هم می‌شود.

خطر استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی 

یونسیان افزود: داوطلبانی که از وسیله نقلیه شخصی یا تاکسی‌ دربست برای تردد به حوزه امتحانی استفاده می‌کنند، خطر جدی آنها را در طول مسیر به سمت حوزه امتحانی تهدید نمی‌کند، اما داوطلبانی که با وسیله حمل‌ونقل عمومی تردد می‌کنند حتما محلول یا ژل ضدعفونی همراه داشته باشند و قبل و بعد از سوار شدن به مترو یا اتوبوس دست‌های خود را ضدعفونی کنند.

استاد دانشکده بهداشت علوم پزشکی تهران بیان کرد: همچنین توصیه می‌کنیم که داوطلبان در طول ۳ تا ۴ ساعت کنکور از خوردن مواد غذایی پرهیز کنند یا اگر نیاز به مواد قندی دارند، حتما قبل از خوردن دست خود را به طور مجدد با محلول الکلی ضدعفونی کنند، به دلیل گرمای هوا توصیه می‌شود که داوطلبان حتما یک بطری آب در جلسه آزمون همراه خود داشته باشند و در صورت لزوم در طول مدت امتحان آب بنوشند.
 

کد خبر 537400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    11 0
    اینا نفهمن یا فکر میکنن ما نفهمیدیم چطور میشه داوطلب بیش از ۴ ساعت با ماسک دوام بیاره معلومه که ماسک رو در میاره و وقتی کولر یا پنکه روشن باشه اگه یک نفر کرونا داشته باشه سبب میشه همه اون کلاس بگیرن
  • امیر IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    6 1
    یعنی حاضر شدند تعداد حوزه های امتحانی رو خیلی بیشتر کنند اما کنکور سر موعد برگزار بشه این مافیاهای کنکور دیگه کین به خدا