مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: ۴ رام قطار شامل ۲۰ واگن به شرکت بهره‌برداری قطار شهری این کلانشهر تحویل داده شد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی مولوی فرد سه‌شنبه ۱۴ مرداد با اشاره به قرارداد دولت برای ساخت ۳۱۵ واگن برای شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز افزود: این قرارداد در سال‌های ۹۸ منعقد شده بود که از این تعداد ۱۸۰ واگن مربوط به قطار شهری تبریز، ۵۵ واگن متعلق به شیراز و ۸۰ واگن مربوط به اصفهان است.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های مجموعه قطار شهری و در صورتی که بار دیگر تحریم‌ها مانعی بر سر راه تولید این دستگاه‌ها ایجاد نکند امید است ۲۰ واگن دیگر نیز تا آخر سال جاری وارد سیستم قطار شهری تبریز شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به تلاش این سازمان در راستای بهره‌مندی عموم مردم از خدمات قطار شهری گفت: با اضافه شدن این تعداد واگن به حمل و نقل ریلی تبریز، زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌های مترو کاهش خواهد یافت و این موضوع در فاز سوم خط یک مشهود خواهد بود.

مولوی فرد ادامه داد: با وجود تحریم، بهره‌برداری از ایستگاه‌های عبوری خط اول قطار شهری در دستور کار این مجموعه است.

مطالعه قطار شهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره‌برداری رسید.

قطار شهری تبریز در ۵ خط (شامل ۴ خط اصلی و یک خط حومه) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.

در حال حاضر، مراحل ۱ و ۲ خط یک قطار شهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائل‌گلی تا ایستگاه میدان ساعت در حال بهره‌برداری است.

کد خبر 537298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha