مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان قزوین گفت: تا پایان روز دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۸۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان ستان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی مظهری در کارگروه تنظیم بازار استان قزوین گفت: امسال خرید تضمینی گندم در سال جاری در ۲۲ مرکز انجام می‌شود. تا پایان روز گذشته ۱۸۶ هزار و ۷۰۰ تن معادل ارزش ریالی چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال خرید تضمینی گندم انجام شده و یک هزار و ۳۳۱ تن نیز به صورت توافقی در سامانه ثبت شده است.

 به گفته وی با توجه به این میزان خرید، رتبه استان نسبت به میانگین کشوری که هفت درصد بوده، ۶ درصد بیشتر است.

این مسئول اظهار کرد: از نظر شاخص کیفی متوسط افت رطوبت گندم ۹.۴۸ صدم، افت مفید ۱.۴۳ درصد و میزان سن‌زدگی ۴۶ صدم درصد بوده است.

مظهری خاطرنشان کرد: تا سوم مرداد ۴۳۰۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاوزان پرداخت شده که معادل ۹۳ درصد مطالبات آن‌هاست و از این نظر بعد از خوزستان، فارس و کرمانشاه در رده چهارم کشور قرار داریم. برای تسریع پرداخت مطالبات گندمکاران نیز روزانه ۲ بار فایل بانکی به بانک ارسال می‌شود.

این مسئول با اشاره به برداشت دانه‌های روغنی گفت: تاکنون ۷۲۶۱ تن دانه کلزا به ارزش ریالی ۳۲۶ میلیارد خریداری کرده‌ایم که از این میزان ۳۰۰ میلیارد ریال معادل ۹۲ درصد مطالبات کشاورزان کلزا کار پرداخت شده است و به زودی مابقی نیز پرداخت خواهد شد.

تعهد استان قزوین برای خرید گندم در سال جاری ۲۵۰ هزار تن است.

کد خبر 537283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha