مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

قیمت نان در استان مرکزی افزایش یافته و نرخ‌های جدید از شنبه ۱۸ مردادماه در نقاط مختلف اعمال می‌شود.

نانوايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آخرین افزایش قیمت نان در استان مرکزی مربوط به آبان سال ۹۷ است و با وجود اینکه افزایش قیمت پارسال در بیشتر استان‌ها اعمال شد اما اجازه افزایش قیمت در این استان داده نشد. قیمت فعلی نان برای نانوایان صرفه اقتصادی ندارد و این امر موجب بروز برخی تخلفات به لحاظ کاهش چانه و اضافه کردن برخی افزودنی‌های غیرمجاز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در این باره گفت: انتظار است با افزایش قیمت نان از هفته آتی، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف نظارت ویژه‌ای بر نانوایی‌های استان داشته باشند و با هرگونه تخلف برخورد جدی کنند.

سعید فرخی اظهار کرد: قیمت نان سنگک ماشینی با نرخ آرد دولتی از ۷۵۰ تومان به یک‌هزار و ۱۰۰ تومان، سنگک شنی از ۷۵۰ تومان به یک‌هزار و ۲۰۰ تومان، لواش از ۲۵۰ تومان به ۳۲۰ تومان، تافتون از ۲۵۰ تومان به ۳۲۰ تومان، بربری از ۵۵۰ تومان به ۸۰۰ تومان، مشهدی از ۵۵۰ تومان به ۸۰۰ تومان و تافتون ماشینی از ۳۵۰ تومان به ۵۵۰ تومان افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: قیمت سنگک ماشینی با نرخ آرد آزاد از یک‌هزار و ۲۰۰ تومان به یک‌هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک ماشینی شنی از یک‌هزار و ۲۰۰ به یک‌هزار و ۶۰۰، لواش از ۳۵۰ تومان به ۴۰۰ تومان، بربری از یک‌هزار تومان به یک‌هزار و ۲۵۰ تومان، مشهدی از یک‌هزار تومان به یک‌هزار و ۲۵۰ تومان افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: قیمت نان به همراه ساعات کاری نانوایی‌ها تا شنبه هفته آتی باید به تمام فعالان این عرصه ابلاغ شود و نانوایی‌ها تا اطلاع ثانوی مکلف به رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند و با متخلفان در این زمینه باید برخورد جدی می‌شود.

کد خبر 537276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha