سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

فرمانده انتظامی بوکان گفت: یک محموله از انواع اشیای تاریخی قاچاق شامل ۸۱ قطعه با تلاش ماموران انتظامی از یک دستگاه خودرو در این شهرستان کشف و ضبط شد.

اشیای تاریخی بوکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ سلمان حیدری افزود: تیم‌های عملیاتی پلیس حین کنترل خودروهای عبوری در محور بوکان - سقز در استان کردستان و در ایستگاه بازرسی شهید رجایی توانستند این تعداد اشیای تاریخی را از یک دستگاه وانت پیکان کشف و ضبط کنند.

وی اضافه کرد: این محموله شامل زنگوله، سرنیزه، گوشواره، کاسه و سوزن است که تحویل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان شده است.

فرمانده انتظامی بوکان افزود: قاچاقچیان سعی داشتند میراث فرهنگی و آثار تاریخی را به صورت پستی به مقصد نامعلومی انتقال دهند که با هوشیاری عوامل انتظامی از رسیدن به اهدافشان بازماندند.

سرهنگ حیدری افزود: در این راستا یک دستگاه وانت پیکان توقیف و یک نفر متهم نیز دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

این دومین محموله اشیای تاریخی است که در سال جاری توسط نیروی انتظامی کشف می‌شود؛ در این محموله نیز ۸۰ قلم انواع اشیای تاریخی قاچاق شامل مهره‌های سنگی و شیشه‌ای و یک عدد بشقاب سفالی از یک دستگاه خودرو کشف شده بود.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در داخل و اطراف شهر دارای آثار باستانی فراوانی است که تاکنون ۹۴ اثر از آنها در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

کد خبر 537275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha