سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

پروژه راه‌آهن سبزوار سال ۸۷ کلنگ‌زنی شد اما با وجود اعتباراتی که برای تکمیل آن اختصاص یافته هنوز به پایان نرسیده است.

راه‌آهن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن سبزوار گفت: این پروژه مدت‌های زیادی است که روی زمین مانده، اما در حال حاضر از نظر ریالی دارای اعتبار مناسبی است و پیمانکار نیز مجدانه روی تکمیل آن در حال فعالیت است. اما مسئله اصلی این است که راه‌اندازی دستک در زمینه راه‌آهن برای سبزوار کارساز نیست و موضوع این گونه خاتمه پیدا نمی‌کند.

از نظر اعتباری خوشبختانه پروژه اعتبارات خوبی دارد، اما به دلیل مشکلاتی که در زمینه اختصاص اعتبارات وجود دارد ممکن است امسال شاهد خاتمه پروژه نباشیم و در سال آینده تکمیل و نهایی شود. این پروژه از سال ۸۷ دنبال می‌شود و ۱۲ سال از کلنگ‌زنی آن گذشته و هنوز تکمیل نشده و حتی قرار بود راه‌آهن مشهد به بافق از طریق خط آهن کاشمر به سبزوار متصل شود که این اتفاق نیز عملیاتی نشد.

راه‌اندازی این پروژه می‌تواند اتفاقی مثبت تلقی شود و البته نباید صرفا به راه‌اندازی دستک راه‌آهن خاتمه پیدا کند، در صورت راه‌اندازی حتی می‌توان به عنوان خط ترانزیت بار به مقصد بندرعباس نیز از این خط استفاده کرد.

کد خبر 537196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha