مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: وجود مشاغل کاذب یا مزاحم در حاشیه اتوبان پاسداران این کلانشهر علت اصلی حوادث و تصادف‌ها در این مسیر است.

مشاغل مزاحم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اصغر آدی‌بیگ افزود: همه نهادهای مرتبط با ایمنی شهروندان باید برای برخورد با تخلفات و افرادی که موجب بروز حادثه برای شهروندان می‌شوند تلاش کنند.

وی اظهار کرد: برخورد با مشاغل کاذب، جمع‌آوری دست‌فروشان و دیگر عواملی که سبب کاهش سرعت، جلب توجه و توقف رانندگان در حاشیه اتوبان و ایجاد گره‌های ترافیکی می‌شوند باید در دستور کار سازمان‌ها، مناطق و نهادهای مرتبط باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با بیان اینکه اتوبان‌ها به منزله شریان‌های تنفسی در کلان‌شهرها هستند گفت: ایمن‌سازی و ساماندهی اتوبان‌ها با تعامل همه نهادهای مرتبط امکان‌پذیر است.

آدی‌بیگ با اشاره به اینکه این سازمان برای ساماندهی این مسیرها اقداماتی انجام داده است ادامه داد: ورودی‌ها و خروجی‌های اتوبان‌ها، تجهیزات ترافیکی اتوبان‌ها و نظارت و مدیریت همه‌جانبه بر حاشیه و مشاغل و اصناف مشغول در حاشیه اتوبان‌ها تاثیر بسزایی در کاهش آمار حوادث و سهولت جابه‌جایی و دسترسی شهروندان به نقاط مختلف شهر ایفا می‌کند.

وی یادآوری کرد: کارشناسان معاونت اجرایی، دفتر فنی و کارگاه سازمان ترافیک مدام با بازدید از تجهیزات ترافیکی به‌خصوص تابلوهای راهنمای مسیر در ورودی‌ها و خروجی‌های اتوبان شهید کسایی و پاسداران، با موارد تخلف برخورد می‌کنند.

اتوبان پاسداران تبریز در شمال این شهر واقع شده و به‌رغم گذشت چندین سال از افتتاح آن، بسیاری از ورودی‌ها و خروجی‌های آن غیراستاندارد است و آسفالت نامناسب در بسیاری از قسمت‌های آن مزید بر علت شده و مشکلاتی برای رانندگان به وجود آورده است.

کد خبر 537195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha