سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

فرماندار حاجی‌آباد از مسئولان اداره راه و شهرسازی و همچنین شهرداری این شهرستان خواست با حضور در مجتمع‌های مسکن مهر مشکلات مردم را پیگیری و رصد کنند.

مسکن مهر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حمید جهانگیری در نشست بررسی مشکلات مسکن‌های‌مهر شهر حاجی‌آباد با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرقانونی در مسکن‌های مهر افزود: برخی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، خدمات‌رسانی در مواقع بحرانی به ساکنان را با مشکلاتی مواجه می‌کند لذا مسئولان در حوزه‌های مرتبط با مسکن مهر باید از این مجتمع‌ها حضوری بازدید کنند.

برخی از مشکلات موجود مانند تعیین نشدن حریم و محوطه‌سازی متوجه متولیان ساخت‌وساز در زمان وقت است که باید با بازنگری دوباره مشکلات موجود رفع شود. فرماندار حاجی‌آباد گفت: ساکنان در این مجتمع‌ها نباید با اقدامات غیرقانونی، خدمات‌رسانی به سایرین را با مشکل مواجه کنند.

جهانگیری فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی عمومی را ضروری دانست و افزود: با متخلفان باید برخورد قانونی صورت گیرد تا در خدمات‌رسانی برای سایر ساکنان مشکلی ایجاد نشود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های سپاه، شهرداری و شورای شهر حاجی‌آباد مبنی بر برگزاری کار فرهنگی در برخی مسکن‌های مهر، شروع این فعالیت‌های فرهنگی در محلات را فرصت ارزشمندی برای نهادینه کردن قوانین در بین ساکنان این مجتمع‌ها دانست.

علاوه بر مسائل حقوقی برخی مجتمع‌های مسکن مهر، رعایت نکردن حقوق شهروندی از اجاره‌نشین‌ها و برخی از ساکنان، نصب کانکس‌ها در قالب سوپرمارکت شخصی در این مجتمع‌ها، قطعی مکرر آب و مشخص نبودن هزینه‌های ثابت شارژ و مبلغ پرداختی آب و برق بخشی از مشکلات موجود در برخی از مجتمع‌ها باعث ایجاد تنش بین ساکنان می‌شود.

استاندار هرمزگان مردادماه امسال در نشست ستاد بازآفرینی شهری و شورای مسکن این استان اعلام کرد: بیش از هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر نیز در قالب پنج تعاونی در هرمزگان، مسائل حقوقی و پرونده در دستگاه قضایی دارند.

به گفته فریدون همتی، هزار و ۳۰۴ واحد مسکن مهر در استان تا پایان شهریورماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و همچنین هزار و ۵۳۸ واحد مسکن مهر دیگر نیز در هرمزگان تا پایان سال جاری تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان خواهد شد.

از مجموع ۵۳ هزار واحد مسکن مهر هرمزگان ۳۶ هزار واحد در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح مسکن مهر استان هرمزگان متمرکزشده است.

کد خبر 537170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha