فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه کولبران به دنبال تامین معیشت خود هستند، گفت: یک سری خلأهای قانونی در این خصوص وجود دارد و نیاز است با تعامل، راهکارهایی قانونی و کارشناسانه در خصوص حل مشکلات کولبران ارائه شود.

كولبري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری در نشست تعاملی با مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: کولبران اگر بر اساس نیاز خودشان در مناطق مشخص‌شده مانند بازارچه های مرزی و ... فعالیت کنند، مشکلی پیش نخواهد آمد، اما اگر در مناطق ممنوعه ترددی صورت گیرد، براساس مصوبات قانون، این امر خط قرمز پلیس محسوب می شود و باید با افراد متخلف برخورد شود.

سردار اشتری در ادامه با تاکید بر مسئول‌سازی دستگاه‌ها در راه‌اندازی پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها، افزود: ۶۶ نقطه حادثه خیز در استان کرمانشاه وجود دارد و نیاز است راه های ارتباطی این استان، استانداردسازی شود که با فراهم شدن زیرساخت ها و فرهنگسازی امیدواریم شاهد کاهش تصادفات رانندگی باشیم.

برخورد با کولبران طی روزهای اخیر، اعتراض و واکنش رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است. کاربران می‌گویند این افراد برای تامین معاش خود و به دلیل نبود شغل در شهرهایشان مشغول کولبری هستند و اگر شغل داشته باشند، هرگز پی کار دشوار و طاقت‌فرسایی همچون کولبری نخواهند رفت.

خرداد امسال بود که ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در جلسه‌ای عنوان کرد: «برخورد با کولبران، نتیجه بی‌توجهی به اولویت‌هاست. اگر اولویت‌سنجی درست نباشد، نتیجه‌اش برخورد با کولبری به جای برخورد با قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای می‌شود.»

آمار بیکاری در استان‌های مرزی مثل کردستان و کرمانشاه آن‌قدر بالاست که بسیاری از ساکنان این استان‌ها حتی زنان که قدرت بدنی بالایی ندارند، مجبور می‌شوند به کولبری رو بیاورند تا بتوانند هزینه‌های اولیه خانواده‌های خود را تامین کنند. 

کد خبر 537045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    1 0
    منشا قاچاق گمرکات هستند نه کولبران کالای قاچاق با کشتی سپس با کانتینر وارد کشور می شود.