مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران بیشترین مشکلات موجود در حوزه مبارزه با کرونا را مربوط به تأمین وسایل حفاظتی دانست و از راه‌اندازی خط تولید وسایل حفاظتی در همدان و انتشار مقاله‌های پژوهشی در حوزه کرونا اظهار رضایت کرد.

بهداشت جهانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ‌کریستوف هملمن دوشنبه ۱۳ مرداد در نشست با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان اظهار کرد: این سازمان برای واردکردن اقلام بهداشتی و درمانی به کشورها، تولید کیت‌های تشخیصی و فراهم آوردن وسایل بهداشتی برای مقابله با کرونا برنامه دارد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی برای پشتیبانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به‌منظور فراهم آوردن وسایل موردنیاز بیمارستان‌ها و توسعه توانمندی آزمایشگاه‌ها اقدام‌هایی کرده است.

وی بازدید از برخی مراکز آموزشی درمانی را جزو برنامه‌های طرح «آی. سی. ای. آر. پی» دانست و اضافه کرد: این طرح مربوط به پاسخ‌دهی ایران به بیماری کووید ۱۹ است که در آن سازمان بهداشت جهانی قراردادی برای تأمین وسایل حفاظتی باهدف بالا رفتن استاندارد وسایل تشخیص کووید ۱۹ در نظر گرفته است.

امروزه بسیاری از پزشکان در خط اول مقابله با ویروس کرونا قرار دارند. نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با تأکید بر اهمیت حوزه آموزش بهداشت، سلامت و ارتقای بهداشتی ابراز امیدواری کرد که سواد بهداشتی ارتقا یابد.

وی آزمونه (پایلوت) شدن همدان در برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» را کاری ارزشمند توصیف کرد و گزارش‌های دریافتی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان را نشان‌دهنده موقعیت اپیدمی ویروس کرونا در این استان و نحوه کنترل و مهار آن دانست.

هملمن از اینکه استان همدان همچنان در مرحله نخست سناریوی خود مبنی بر در نظر گرفتن ۷۰۰ تختخواب برای بیماران قرار داشته و نیازی به ۲ سناریوی دیگر تدوین‌شده و استفاده از تخت‌های بیشتر ندارد، ابراز خرسندی کرد.

وی بررسی وسایل و تجهیزات بیمارستان‌ها را یکی از برنامه‌های سفر خود به همدان دانست و ابراز امیدواری کرد که با توجه به زمان‌بر بودن ورود وسایل به این استان، امکانات یادشده هر چه سریع‌تر به همدان برسد.

تاکنون ۳۰۹ هزار و ۴۳۷ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۱۹۰ نفر رسید.

کد خبر 536996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha