دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

سفیر اتریش در ایران به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج سفر کرد.

اشتفان شُلتس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اشتفان شُلتس روز دوشنبه ۱۳ مرداد در نشست بررسی همکاری‌های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد با کشور اتریش در یاسوج اظهار کرد: نحوه برخورد ایران با ۲ چالش منطقه از جمله کرونا و تحریم‌های ظالمانه غرب قابل ستایش است. کشور ایران با برنامه‌ریزی و هماهنگی توانسته با این ۲ چالش جهانی مقابله و رو به جلو حرکت کند.

وی درباره سفر به یاسوج گفت: خواست قلبی خودم بوده که پیش‌تر به این استان سفر کنم، اما شرایط بیماری کرونا مانع از این کار شده بود.

شلتس افزود: سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد یک سفر کاری محسوب می‌شود و در این سفر نماینده اقتصادی اتریش و رایزن بازرگانی سفارت را به همراه خود به یاسوج آوردم.

سفیر اتریش در ایران تصریح کرد: هدف از نشست همکاری‌های مشترک اتریش و کهگیلویه و بویراحمد شناسایی حوزه‌های مختلف همکاری بر مبنای علایق دوطرف و توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی و گردشگری بوده است.

شُلتس عنوان کرد: آنچه در بدو ورود به کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر آن قرار گرفتم شباهت حوزه‌های مختلف این استان با ظرفیت‌های کشور اتریش است.

وی تاکید کرد: مدیریت منابع آبی، جنگل‌ها و گردشگری در این استان از ظرفیت بالایی برخوردار است و همچنین در حوزه صنایع کوچک و نفت ظرفیت‌هایی برای همکاری‌ها وجود دارد.

سفیر اتریش در ایران ابراز کرد: ظرفیت‌های تبادل همکاری‌های تحقیقاتی مراکز دانشگاهی اتریش با دانشگاه‌های استان وجود دارد و اتریش در تهران یک انجمن فعال فرهنگی دارد و ۱۳۰ مناسبت علمی و فرهنگی در ایران برگزار کرده است.

وی گفت: به خاطر اعتماد کشور ایران برای برپایی این رویدادها نیاز به اخذ مجوزهای لازم را نداریم و این مهم نشان‌دهنده اعتماد متقابل بین کشورهای ایران و اتریش است.

شُلتس بیان کرد: اولین رئیس جمهوری کشورهای غربی بعد از انقلاب اسلامی که به ایران آمد رئیس جمهوری اتریش بود و همچنین رئیس جمهوری وقت پس از انعقاد قرارداد برجام به ایران آمد.

سفیر اتریش در ایران افزود: ۷۰۰ سال رابطه مستند، ۵۰۰ سال شراکت و بیش از ۱۶۰ سال روابط کامل دیپلماتیک بین ۲ کشور را در مناسبتی گرامی داشتیم. تقریبا هیچ کشور اروپایی از چنین پیشینه خوبی در رابطه با ایران برخوردار نیست.

وی ابراز کرد: داشتن اقلیم کوهستانی در کهگیلویه و بویراحمد و وجود قلل مرتفع در آن موجب شده تشابه فراوان طبیعی با اقلیم کشور اتریش داشته باشد.

شُلتس ادامه داد: با بررسی و تحقیق کامل بر روی ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف، برای همکاری‌های چندجانبه بسترسازی مناسب صورت خواهد گرفت و پس از آن وارد همکاری‌های عملیاتی خواهیم شد.

سفیر اتریش در ایران عنوان کرد: اطمینان می‌دهم بنگاه‌های اقتصادی اتریش تمایل زیادی برای همکاری با ایران دارند و از نشانه‌های بارز آن مشارکت ۲۵۰ شرکت اتریشی در نشست ماه می‌ با موضوع ایران بوده است.

وی تاکید کرد: نمایندگان بنگاه‌های اقتصادی اتریش در قالب هیاتی در حوزه کمک‌های بشردوستانه در ماه نوامبر به ایران سفر می‌کنند.

شُلتس ابراز کرد: ماموریتی که مسئولان ارشد هر دو کشور به ما محول کرده‌اند و قراردادهایی که در سفر رئیس جمهوری ایران به اتریش به امضا رسید ما را موظف به پیگیری این قراردادها کرده است.

کد خبر 536985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha