دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

بنا بر آمار ارائه شده مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در بروجرد ۲ تا ۳ برابر افزایش داشته است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، موج دوم کرونا و همزمان با تیرماه، میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در مقایسه با اسفند و فرودین ماه ۲ تا ۳ برابر شده است.

شرکت در مراسم عزا، عروسی و مهمانی‌های خانوادگی که جوانان از قلیان‌های مشترک استفاده می‌کنند، از مهمترین علل ابتلا و افزایش شیوع کرونا در بروجرد است.

این در حالی است که به دلیل همپوشانی آنفلوآنزا و کرونا، مهر و آبان سختی پیش‌بینی می‌شود اما یک خوش‌بینی هم وجود دارد که با رعایت اصول بهداشتی و زدن ماسک توسط مردم می‌توان امیدوار بود که آنفلوانزا هم کنترل شود.

راه‌اندازی سامانه پاسخگویی غیر حضوری آزمایش کرونا

افرادی‌که تست pcr از آن‌ها گرفته می‌شود یعنی نمونه از گلو و حلق داده‌اند و کرونا مثبت باشند نیز جزو آمار مبتلایان قطعی به کرونا هستند. همچنین افرادی‌که تست pcr آن‌ها مثبت شود اگر تا ۲۱ روز بعد جان خود را از دست بدهند نیز جز این آمارند.

اکنون آنچه که به‌عنوان داروهای خط اول درمان کرونا در کشور است در بروجرد موجود است و مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طوری‌که در بازدید معاون وزیر بهداشت نیز بر این نکته تأکید شد که آنچه که در درمان اینجا اعمال می‌شود با بیمارستان مسیح دانشوری برابری می‌کند.

کد خبر 536977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha