مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

مصرف آب در مرداد ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مصرف آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روند شیوع ویروس کرونا، گرمای هوا و استفاده بیشتر مردم از کولرهای آبی در شیراز بر روند افزایش مصرف آب در سال ۹۹ تاثیرگذار بوده است. بخش عمده‌ آب مصرفی شهروندان در فارس بابت کولرهاست که برای کاهش این میزان، باید برای کولرها سایبان درست کنند تا مصرف کولر تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

استفاده از پمپ غیرمجاز در شبکه آبرسانی هم یکی از عامل‌های اصلی افت فشار آب در برخی نقاط شیراز است. این پمپ‌ها در شبکه آبرسانی خلل ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند افرادی که در خانه از پمپ استفاده نمی‌کنند از آب بهره‌مند نشوند. تا کنون یکسری از پمپ‌های غیرمجاز شناسایی و جمع‌آوری و صاحبانشان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

آب به اندازه کافی وجود دارد و همه ظرفیت ها در این زمینه به کار گرفته شده ولی مردم ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب، باید گزارش شکستگی در شبکه‌ آبرسانی را به شرکت آب و فاضلاب شیراز گزارش دهند. به گفته بهمن بهروزی، مدیر عامل شرکت آبفا شیراز قطعی ممتد آب در شهر وجود ندارد اما در برخی نقاط ممکن است آب با افت فشار مواجه شود یا در برخی مناطق مشکل در قطعی شبکه باشد که اصلاح لازم انجام شده است.

از ۲۴ تیر ۹۹ ظرفیت جدید ۷۵۰ لیتر آب بر ثانبه به شبکه آبرسانی شیراز اضافه شد. سال ۹۸ در زمان مشابه کنونی، اکثر مخازن ذخیره آب شیراز خالی بودند اما در حال حاضر مخازن شیراز از جمله مخزن ۴۰ هزار لیتری میانرود که یک مخزن شاخص است، در بهترین وضعیت خود قرار دارد. بخش عمده قطعی‌ آب به دلیل شکستگی‌ها در شبکه و امثال آن است اما قطعی ممتد و جیره‌بندی در هیچ نقطه‌ای وجود ندارد.

کد خبر 536967

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha