سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری تربت‌حیدریه از اعمال جریمه یک میلیون ریالی برای رانندگان تاکسی ناقض پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

تاکسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن قندهاری دوشنبه ۱۳ مرداد افزود: با توجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا و ابلاغیه‌های دریافت شده مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به تمام رانندگان ناوگان حمل‌ونقل شهری اعلام شد علاوه بر رعایت توصیه‌های بهداشتی، با ماسک و رعایت فاصله گذاری به مسافران خدمت ارائه دهند.

در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، متخلفان علاوه بر اعمال جریمه یک میلیون ریالی، برای سیر مراحل قانونی به دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه معرفی می‌شوند.

در راستای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از ‌تبادل اسکناس، تاکنون ۱۰۰ دستگاه خودرو اقدام به نصب نرم‌افزار موبایلی (تاپ) کرده‌اند و در خصوص مزایای استفاده از این نرم‌افزار به مسافران نیز اطلاع‌رسانی شده است اما متاسفانه بخش زیادی از مردم هنوز به شیوه‌ نقدی اقدام به پرداخت کرایه می‌کنند و این امر ما را در انجام پروتکل‌های بهداشتی با چالش مواجه کرده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری تربت‌حیدریه از شهروندان خواست برای نصب نسخه موبایلی نرم‌افزار یاد شده به آدرس اینترنتی https://top.ir مراجعه کنند.

در راستای مقابله با بیماری کووید- ۱۹ تاکنون در چند مرحله حدود پنج هزار ماسک بین رانندگان حوزه حمل‌ونقل عمومی این شهر توزیع شده ‌است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری تربت‌حیدریه داد: ضدعفونی مستمر تاکسی‌ها و اتوبوس‌های واحد شهری به صورت روزانه و قبل از هر سرویس، ضدعفونی ساختمان اداری و مرکز معاینه فنی به صورت روزانه، ضدعفونی کردن خودروهای مراجعه‌کننده به مرکز معاینه، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی، انجام متناوب تب‌سنجی رانندگان حوزه درون شهری، تهیه و نصب بروشور مربوط به پیشگیری از ویروس کرونا در ناوگان حمل‌ونقل عمومی و جلوگیری از سوار شدن مسافران فاقد ماسک در ناوگان حمل‌ونقل عمومی از دیگر اقدام‌های این سازمان است.

۷۵۰ دستگاه تاکسی در شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت‌حیدریه فعالیت دارند. این تعداد تاکسی به میزان دو برابر بیشتر از استاندارد لازم در این حوزه است و طبق استاندارد موجود باید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۵ دستگاه تاکسی فعال باشد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ٣٠٩ هزار و ۴٣٧ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیماری کووید -۱۹ تاکنون جان ١٧ هزار و ١٩٠ نفر را در کشورمان گرفته است.  

کد خبر 536958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha