شکارچیانی که یک راس بز کوهی را در شهرستان نوشهر شکار کرده بودند، با صدور حکم دستگاه قضایی به پرداخت ۵۰ میلیون تومان غرامت و دو سال زندان محکوم شدند.

شکار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اوایل خرداد ماه سال گذشته سه شکارچی غیرمجاز در جنگل‌های مرتفع  اطراف روستای زانوس در حین شکار حیات وحش از سوی ماموران محیط‌زیست منطقه شناسایی و دستگیر شدند. از این افراد لاشه یک راس "بزکوهی "، چها راس "کلچه " و نیز یک قبضه سلاح برنو، دوربین و دیگر ادوات شکار کشف شد که با هماهنگی رئیس دادگاه کجور بازداشت شدند.

کامبیز محسن سلطانی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نوشهر دوشنبه ۱۳  مرداد گفت: بر اساس احکام صادره، این افراد علاوه بر پرداخت غرامت و جریمه، ‌ یک نفر به ۲ سال زندان و ۲ نفر دیگر هم هر کدام به یک سال زندان محکوم شدند. اعمال قوانین سختگیرانه باعث شده تا خوشبختانه آمار تخلفات مربوط به شکار غیر مجاز وحوش حفاظت شده در این منطقه کاهش یابد و از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ مورد تخلف مربوط به شکار غیرمجاز در این شهرستان گزارش شده است.

محسن سلطانی، یکی دیگر از دلایل کاهش تخلفات شکار وحوش در منطقه حفاظت شده را  ممنوعیت حمل سلاح توسط شکارچیان در جنگل دانست.

بخش تاریخی و کوهستانی کجور با برخورداری از ۲ شهر و نیز ۶۴ روستا و پارچه آبادی در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر منطقه غرب مازندران قرار دارد.

اداره حفاظت محیط‌زیست نوشهر حدود ۲۰۰ هزار هکتار از منطقه حفاظت شده را زیرپوشش دارد.

کد خبر 536956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha