ساکنان محله منصورآباد شیراز که ۲۵ تیرماه ۹۹ با رانش کوه مواجه شدند، همچنان در هتل مستقرند، در بلاتکلیفی به سر می‌برند و پاسخی مشخص برای بهبود این وضعیت نگرفته‌اند.

رانش كوه و زمين در شيراز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شامگاه چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۹۹ رانش زمین و ریزش کوه در محله منصورآباد شیراز رخ داد که مسئولان اعلام کردند در اولین اقدام ۴۰ منزل مسکونی که احتمال بروز خطر برای آن وجود داشت از سکنه خالی کردند. از آن زمان تا امروز ساکنان محل وقوع این حادثه، در هتل پرسپولیس و هتل حافظ شیراز اسکان داده شده‌اند تا به گفته مسئولان، ابعاد این حادثه بررسی و راهکارهای ایمن‌سازی دنبال شود. به گفته یکی از ساکنان محله منصورآباد که در هتل پرسپولیس اسکان داده شده برای حل مشکلات به همه جا سرزده‌اند اما کسی پاسخ دقیقی نمی‌دهد و در بلاتکلیفی و سردرگمی به سر می‌برند.

در حال حاضر چهار بیل مکانیکی و ماشین‌های راهسازی در منصورآباد در حال فعالیت هستند اما تاکنون هیچ کدام از مسئولان شهری و استانی نشستی با اهالی برای تعیین تکلیف وضعیت سکونت نداشتند. کمیته فنی ۳ عامل بارندگی شدید، زلزله خفیف و اجرای پروژه‌ عمرانی و دستکاری انجام شده در طبیعت را به عنوان علت رانش کوه در محله منصورآباد شیراز بیان کرد. قرار است مطالعات قطعی در زمینه ایمن‌سازی منازل مسکونی از سوی مشاور انجام و قسمتی که در مجاورت خانه‌ها قرار دارد دیوار حائلی در کوهپایه اجرا شود.

کد خبر 536945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha