معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در نتیجه بازرسی‌ها،پاساژها و بعد از آن نانوایی‌ها در پایین‌ترین سطح‌ جدول‌ رعایت نکات بهداشتی قرار دارند.

نانوایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر تهران گفت: متاسفانه تهران مجددا در وضعیت قرمز قرار گرفته است که در این شرایط تنها گروهی از اصناف را خواهیم داشت که بنابر ضرورت فعالند اما همانطور که شهروندان تهرانی می‌بینند، چون سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ایجاد محدودیت‌های شدید نیست و راه چاره را رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌داند، خیلی از اصناف اکنون فعالند در حالی که در شرایط قرمز اولیه داوطلبانه یا اجباری تعطیل بودند.

وی افزود: اکنون نیز مجبور به اعلام تعطیلی واحدهایی شدیم که طبیعت فعالیت تجمعی یا شرایط خطرناک شغلی دارند، مانند آرایشگاه‌های زنانه که اغلب در تهویه هوا مشکل دارند و تماس افراد بسیار نزدیک است و همچنین تالارهای پذیرایی که خصلتشان تجمعی است و ممنوعیت فعالیتشان اعلام شده است.

فرهادی درباره وضعیت بهداشتی پاساژها گفت: این مکان‌ها نسبت به گذشته مقدار بیشتری سقوط کرده‌اند. در گزارشی که وزارت بهداشت به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد، در نتیجه بازرسی‌های مشترک همکارانمان، در پایین‌ترین سطح‌ جدول‌ رعایت نکات بهداشتی پاساژها هستند و بعد از آن نیز نانوایی‌ها در رده بعدی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در تهران و شهرهایی مثل تهران پاساژها و مراکز خرید بزرگ داریم و اولین چیزی‌ که مهم است این است که مدیر و مسئول پاساژ باید بتواند جمعیت را کنترل و مدیریت کند چون ممکن است واحدهای داخل پاساژ نکات را رعایت کنند، ولی ازدحام در فضای پاساژ وجود داشته باشد. ن

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: نیاز است تمرکز بیشتری بر پاساژها که محل رفت و آمد مردم است و نانوایی‌ها که قوت قالب مردم را تامین می‌کنند، وجود داشته باشد. متاسفانه ما هر هفته به طور میانگین در حال تعطیلی هزار واحد در کل کشور هستیم. البته این تعطیلی‌ها پس از اخطارهایی که داده می‌شود صورت می‌گیرد و با سیاستی که ستاد ملی کرونا و کمیته اجتماعی-انتظامی وزارت بهداشت بر آن تاکید دارد، ما هیچ تفاوتی میان واحدها نمی‌گذاریم.

کد خبر 536898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha